Kıyır kıyır tuzlu kurabiye.














İtiraf ediyorum,
kurabiye işinden anlamıyorum ben,
ya şeklini şemalini  tutturamıyorum, 
yada tadını:(
Yine şekli şemalı çok düzgün değil ,
ama,
tadı tadımlık,
kıyır kıyır,
evimin gurmesi sevgiliden de
artı puan alınca..
bu tarif verilir dedim...:)
eminim sizde beğenecek sinizdir,
şekline gelince,
benim kurabiyelerin şekli bozuk olunca,
ben şöyle süsledim püsledim..
benim için;
Sunum her şey biliyorsunuz..
çayın yanına kondurdum :))
Tadıda yerinde olunca ..
Vavv çok güzel olmuş,
Ellerine sağlık  annecim oldu :))

Huzur dolu bşr gün olsun !!!
Güliz GÜL...



 MALZEMELER

  125 Gram margarin yada tereyağı ( oda sıcaklığında yumuşak )
  1 Yumurta sarısı içine beyazı üstüne
  1 Çay bardağı sıvı yağı
  2 Yemek kaşık elma sirkesi
  2 Yemek kaşığı pudra şekeri
  1 Tatlı kaşığı tuz
  1 Tatlı kaşığı karbonat
  Aldığı kadar un

Üzeri için: susam çörek otu 

  
  YAPILIŞI

  1) Geniş kaba  margarin yada tereyağı koy içine sıvıları koy karıştır...
  2) Unu karbonatla beraber ele karışımın içine koy . Güzelce yoğur 10 dakika dinlensin..
  3)  İstediğiniz şekli verebilirsiniz.
  4) Şimdi simitleri önce yumurta akına sonra susamlı çörek otu karışımına bandır çıkar ..
  5) Tepsiye fırın kağıdı koyalım yerleştirelim... 180 derece fırında pişirelim...
  

12 yorum:

  1. günaydın güliz,
    sirkenin verdiği kıyırtı çok şahane oluyor sahiden de
    eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sirkeyle hakkaten muhteşem oluyormuş havva.. bende çok beğendim..Sevgiler..

      Sil
  2. Yoooo o kadar da değil gayet şekilli şemalli duruyor resimlerde....:)
    Eline sağlık Güliz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sertaç o gördüklerin tepside ki en şekillilerden seçtiklerim :)) Tşk. ederim..Kucak dolusu sevgiler..

      Sil
  3. ev ahalisinin beğenisi en önemlisi, takdir de fazlasıyla gelmiş, bize de afiyet olsun demek düşer. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Moon ne diyeyim sende haklısın :)) çok tşk ederim..sevgilerimle..

      Sil
  4. kendine haksızlık etme görüntüsü de gayet iyi olmuş bence..
    afiyetle bir kenara not ediyorum,
    sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sebuş en şekilli olanları onlar, ama tat güzel, dene beğeneceksindir canım..sevgiler..

      Sil
  5. Görüntüsü de tadı kadar yerinde bence. Ne güzel işte çörek otu, susamı gayet yerinde. Bayılırım kandil simidine muhtemelen tadı da aynen o :)))) Ellerine sağlık kuzum ve afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgünüm ilk defa kurabiyede bu kadar başarılıyım.:)) Çok tşk ederim güzel yorumun için..Demekki azmin elinden kurtulunmaz mış :))

      Sil
  6. kıyır lafını da senden öğrenmiş oldum böylecee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deep bende muğla şivesi çok fazladır:) bu kıyır bizim yörecemi düşündüm kaldım şimdi :))))

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.