Ağlayan Kek













"Ağlayan kek "
sen niye ağlıyorsun ki..
Asıl ben ağlayayım..
Diyetteyim diye...
bir dilimden fazla yiyemeyen ben..
Sen ağlama ben ağlayayım...
Ama kandıramazsın beni...
diyete devam..
Ben seni...
Anne ben en çok "ağlayan keki" severim  diyen kızıma yaptım...
Ben zaten hiç sevmem ki seni.. :)))

Sevdiklerinizin yanınızda olduğu, küçük şeylerden büyük mutluluklar yaratığınız bir gün olsun..!!
Güliz GÜL.



Malzemeler:
4 tane yumurta (oda ısısında)
1 su bardağı un
1 su bardağı toz şeker
Yarım çay bardağı süt (oda ısısında)
3 çorba kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Beyaz krema için:
2 poşet toz krem şanti
2 su bardağı soğuk süt (400 ml)
Çikolara Sos:
Hazır çikolata sosu
2,5 su bardağı süt (500 ml)
Sosu paketin arkasında yazan tarife göre pişirin.
Keki ıslatmak için:
1 su bardağı soğuk süt (200 ml)
Yapılışı:
  • 400 ml soğuk sütü (2 su bardağı) 2 poşet krem şanti ile çırpın ve buzdolabına koyun.
  • Çikolata sosu paketin üzerindeki tarife uygun pişirip arada üstünün kabuk bağlamaması için karıştırarak soğutun.
  • 4 yumurtayı mikser ile çırpın.
  • 1 su bardağı toz şekeri ilave edin, rengi açılana ve krema kıvamına gelene kadar çırpın (şeker tamamen eriyecek).
  • Yarım çay bardağı sütü ilave edin ve 1 dakika daha çırpın.
  • Unu, kabartma tozunu, vanilyayı ve kakaoyu 2 kez eleyin (Bu önemli kekin sünger gibi olması için )
  • Elenen unlu karışımı 2 kerede yumurtalı karışıma ekleyin ve 2 dakika daha çırpın.
  • Büyük boy kare borcamı margarin ile yağlayın.
  • Fırını açın, 170 dereceye ısıtın.
  • Kek karışımını kalıba boşaltın, kabın her yerine eşit şekilde yayılmasını sağlayın
  • 25 dakika kadar pişirin (25. ci dakikada kürdan testi yapın, kürdanı keke batırın ve kuru çıkıyorsa kek pişmiştir)
  • Kekin ılınmasını bekleyin.
  • Ilındıktan sonra 1 su bardağı soğuk süt ile keki eşit miktarda her yerine gelecek şekilde ıslatın.
  • Ardından çırpılmış krem şantiyi üzerine eşit miktarda sürün.
  • Ve soğumuş çikolata sosunu krem şantinin üzerine eşit bir şekilde dökün.
  • En az 1 saat buzdolabında dinlendirip servis yapın.

14 yorum:

  1. çoluğa çocuğa yapıyoruz bende öyleyim kendi sevdiğimden değil..:)
    ellerine sağlık fotolar harika...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle naciyecim..biz sevmeyiz..sadece çocuklar yesin diye :))) Tşkler...sevgiler...

      Sil
  2. Kaç tane "ayyy" dedim resimlere bakarken bilmiyorum
    Bir engel çıkmazsa hemen bugün yapacağım ben bunu
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadriye yaptın mı...beğendin mi...bir haber ver...sevgiler

      Sil
  3. off harika bişi bu ağlayan kek ellerine sağlık, ben de yapmıştım deepin tarifiyle pek te güzel olmuştu ;) afiyetler olsun canııııım <3<3<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tşk ederim...Deepin tarifine bende bakayım ..değişik bir uygulama var mı :))) Sevgiler

      Sil
  4. güliz sayfana bakmak tehlikelidir işareti falan koyacağım bir köşeye, çocuklar mı bu kadar tatlı sever yoksa ???? neyse sende itiraf etmiştin. afiyet bal olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Moon açık veriyorsun ama..ben hiç sevmem ki...İtiraf değilmiştir o :))) Çocuklar çok seviyor yoksa ben yaparmıyım hiç :))) Sevgiler canımcım...

      Sil
  5. Gülizcim çok fena canım çekti en sevdiğim keki yapmışsın ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. güliz çok sevdim lafını:)) sevdiklerin yanındaysa daha ne olsun öyle değil mi?
    sevgiler canım,afiyetle ve sevgiyle kal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen havvacım..sevdiklerin yanındaysa..İnsan başka ne ister ki...Mutlu kal canımcım...

      Sil
  7. "Ağlayan kek "
    sen niye ağlıyorsun ki..
    Asıl ben ağlayayım.."

    : ) Kıyamam, yapıp da doya doya yiyememek de çok zor irade işi işte.
    Nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah o kadar zor ki yapıp yapıp yiyememek :)) Ben ağlamayayım da kim ağlasın burcucum :))) Sevgiler...

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.