Ev Yapımı Muzlu Dondurma












Fotoğraflara bakıp,,
Vav Güliz ne yapmışsın sen ! diyebilirsiniz..
Yani fotoğraflarla bu kadar hava atılıp,
bu kadar olay yaratmış edalarına girilebilir yani ...
Bu kadar basit dondurmayla:)
Yalnız şunu söyleyeyim...
Belki sizi kaldıramam ama,
Bizim ufaklıklar dondurmanın sonunda hayran kaldılar bana,
haberiniz olsun :))
Önümüzdeki hafta küçük bir tatile ayrılıyorum.
Malum kış hazırlıkları..
Sevgiyle kalın...
Güliz GÜL.

Malzemeler: 
İstediğiniz kadar muz 
2  çorba kaşığı  krema
2 çorba kaşığı pudra şekeri

1 orta boy muzdan 1 orta boy top kadar dondurma çıkıyor.
Hazırlanışı:
Muzları 1 parmak kalınlığında dilimlere ayırıp, bir tepsiye veya tabağa dizip 2-3 saat derin dondurucuda bekletin.
Donmuş ve sertleşmiş muzların çözülmesini beklemeden hemen rondoya atın ve en hızlı devirde parçalamaya başlayın. 
Muzlar önce ufak ufak parçalara ayrılıyor ama sonra mükemmel bir kremamsı doku kazanmaya başlıyor. içerisine krema ve pudra şeker ekleyin. Pürüzsüz bir kıvam alana kadar çevirin..
5 dk sonra  Taatatamm dondurma hazır...
Üzerine de isteğiniz bir sosla süsleyebilirsiniz..Yada biraz çikolata rendesi...

35 yorum:

  1. Gerçekten kolaymış, ben de yaparım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaparsın sen yaparsın...Tarifleri aldım bugün senden..bu neki senin için ..Sevgiler...

      Sil
    2. Ahaha, çok fena şımarıyorum sayın seyirciler :))
      Çok teşekkür ederim, motivasyon tavan ben de :)

      Sil
    3. Bu arada az önce sormayı unuttum krema paket krema değil değil mi, pasta kreması yapıp katıyoruz toz halinde de değil.
      Eheh anlaşıldığı üzre ben krema kısmını anlamadım sadece :)

      Sil
    4. Şenayım paket krema canım...Ama toz değil .Çırpma krema diye geçiyor ben tikveşli kullandım. http://kapimda.kipa.com.tr/tr-TR/ProductDetail/ProductDetail/5100016212 linki aratırsan...dha yardımcı olmuş olurum sana.Sevgiler...hadi kolay gele....

      Sil
  2. hımm çok leziz görünüyor güliz..
    çocukların sana "harikasın" edasıyla baktıkları kadar var yani:)
    ellerine sağlık,
    işlerinde kolaylıklar dilerim sana.
    sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukları kandırmak kolay sebuşum :))
      Çok tşk ederim canımcım...Sevgiler

      Sil
  3. Güliz cim evde her yer karışık hava çok sıcak camlar açık olunca klimanın da anlamı kalmıyor dondurmadan bende isterim süper mardet karşımda inan işten çıkamıyorum eşine sana ve kuzucuklara bizlerden kucak dolusu sağlık huzur ve sevgi dileklerimizi yolladık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablam dondurma en kolay iş...Sen gel yeterki.....Boşver işleri olu gide..geliver gari:) Mutlu kal...

      Sil
  4. günaydın güliz,
    ne zaman baksam bloğuna neşeyle ayrılıyorum,dondurma bahane yürek şahane.
    çok sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havvam asıl şahane sensin...Güzel bakan güzel gözlere ne denir ki..Sevgiler...

      Sil
  5. vav güliz neler yaptın sen böyle...
    ellerine sağlık geçen günde ben yapmıştım şeftalilide süper oluyor haberin olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hımmm hemen deneyeceğim. Hazır dolapta 3 tane erimiş şeftali var...Sevgiler..

      Sil
  6. en sevdiğim meyve oleeeey :)

    YanıtlaSil
  7. Böyle hamarat ve sevgi dolu anneye hayran kalımazmı? Öperim prens le pirensesi. Emeğine sağlık.
    Ha senide çok öptüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizdeseni kocaman öptük gezginim :)) Hamarat mı dedin ? Arıyorum evin içinde kendisini bulamadım :)) Sevgiler ablacım..

      Sil
  8. hem lezzetlı hem pratık yarın deneyeceğım elıne sağlık

    YanıtlaSil
  9. Senin miniklerin yüzü hep gülüyordur, sevecekleri el yapımı yiyecekler hazırlıyorsun. Harikasın Güliz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcucum bütün anneler gibi :)) Sevgiler cnımcım...

      Sil
  10. fotograflar çok iyi. dondurmada harika görünüyor. ellarinize sağlık


    bende beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yasemin çok tşk ederim..Mutlka uğrayacağım...Sevgiler..

      Sil
  11. Good morning!

    Oh that's so funny that we both have made homemade ice cream. I'm pretty sure your recipe is great, I love bananas & cream.

    Lovely pictures :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgile Regina
      Çok tşk ederim...Muz ve krema şahane...
      Sevgiler

      Sil
  12. ev yapımı dondurma çocuklar için nefis olmalı :)

    bloğunuzu takibe aldım eğer ilginizi çekerse bende bloğuma beklerim :)

    http://misevimm.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meltem mutlaka uğrayacağım..Çok tşk ederim...Mutlu kal...

      Sil
  13. Fotoğraflar nasıl albenili uzanıp alıveresim geldi nefis görünüyor Gülizcim ellerine sağlık bu arada mumluk harika yazmadan geçemeyeceğim:).

    YanıtlaSil
  14. Gerçekten kolaymış. Fotograflardan ben de açıkcası zor olduğunu düşünmüştüm. Elinize sağlık size çok güzel bir tatil diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlhan bey...Fotoğraflar yanıltıcı değil mi :)) Saygılar...

      Sil
  15. moğlalı komşum güliz, yine yakınlaştık . nihayet fırsat bulup senin mis kokulu, lezzet dolu sayfana bakabildim. becerikli anne, datçadan evdekilere selamlar. merhaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Moon hoşgeldin komşum...Döndün evine demek...Ah bu yıl Datçayı aklımızdan çok geçirdik bizde ama bir türlü düşmedi yolumuz..Sen koca türkiye yi gezdin geldin :)) Sevgiler..

      Sil
  16. Çok pratik ellerine sağlık denemeliyim :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.