Patatesli Poğaça












Patatesli poğaça sever misiniz ?
Ben severim dememi bekliyorsunuz değil mi ?
Ben değil ama Serdar bayılır!
Evde büyük bir sabırla akşama çocuklara bakan sevgiliye..
Akşam çay yanı,  jesti olur kendisi...
Sevdiklerinizi mutlu etmek gibisi var mı?
Hayatınızdan huzur,aşk,sağlık hiç eksik olmasın diyorum...
Sevgilerimle, Güliz


Malzemeler
Hamuru için;
  • 3 s.b ılık süt
  • 1s.b sıvıyağ
  • 3 t.k toz şeker
  • 2 t.k tuz
  • 1  paket yaş maya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 kilodan biraz fazla un
İç malzemeleri;
  • Bir kaç tane patates
  • 1 adet soğan
  • 1 adet sivri biber
  • 1 adet kırmızı süs biberi
  • Biber salçası
  • Domates salçası
  • Tuz
  • Karabiber
  • Pulbiber
  •  Kimyon
  • Maydanoz
Yapılışı
  •  Patatesleri düdüklüde haşlayın
  • Sonra patatesler ezilip püre haline getirilir,
  • Bir tavada ince ince doğranmış soğan, yeşil ve süs biberi kavrulur, salçalarda eklenerek birazda salçalarla kavrulur, en son tuz ve baharatıda katılarak ocaktan alınır,
  • Salçalı sos patates püresinin üzerine dökülerek karıştırılır, en son kıyılmış maydanozda eklenerek soğumaya bırakılır,
  • Hamuru için hamur malzemelerinden yumuşak bir hamur elde edilir, un en son yavaş yavaş eklenir,  ele yapışmayan yumuşak hamur 40 dakika kadar mayalanması için üzeri kapatılarak bir kenarda bekletilir,
  • Hamurdan cevizden büyük parçalar koparılarak ortası açılır, 2 tatlı kaşığı kadar iç malzemesi konularak kapatılır,ıstediğiniz şekil verilerek, yuvarlanır, yağlı tepsiye dizilir,
  • 5-10 dakika kadarda tepsi üzerinde mayalandırılır ve üzerine yumurta sarısı sürülüp, susam atılarak 200 derece önceden ısıtılmış fırında pişirilir..

11 yorum:

  1. harika görünüyorlar sevenlere afiyet olsun:)
    senin de ağzının tadı hiçmi hiç bozulmasın gülizcim..
    mutlu gün dileklerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sebuşum tşkler canımcım....Hepimiz el birliğiyle memleketçe mutlu olalım inşallah....Sevgiler

      Sil
  2. goruntusu super. ben peynirli tercih ederim ama bu goruntuye hayir demem.sansli sevgiliymis :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başkanım bende peynirciyim :) bende hayır diyemeyenlerdenim..)) Sevgiler

      Sil
  3. Güliz kahve kupan ne kadar güzel, çok sevdim ve o poğaçanın içi boş bile olsam yerim, affetmem : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcu ibeking com' dan almıştım kupamı...Bende severek kullanıyorum...Sevgiler canımcım

      Sil
  4. sımdı cayım yanına bır tane alayım cok lezzetlı olmustur ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tşk ederim..Ne demek istediğin kadar alabilirsin...hepimize yeter..Sevgiler

      Sil
  5. Çok severim çok .......
    Çok nefis görünüyor bana bakmak sana yemek oldumu şimdi canımcığım afiyet olsun olmuşturda :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. keşke bana da bakmak düşseydi gezginim...Son 5 kilom kaldı...Diyette ama son 2 aydır bir numara yok :)))

      Sil
    2. keşke bana da bakmak düşseydi gezginim...Son 5 kilom kaldı...Diyette ama son 2 aydır bir numara yok :)))

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.