Diyette Chia Puding















Şimdi diyete başlamışım ya ..
Nerede faydalı , zayıflamaya yardımcı yiyecekler var,
araştırma halindeyim :) 
Ne yersem yağ yakar, ne yersem yağ yapar :))
İşte bu araştırmalarda adını son zamanlarda sıklıkla duyduğum CHİA..,
Tesadüfen A101 de karşıma çıkınca..
Chia'yı denemek farz oldu :) 
Benim diyette en çok zorlandığım tatlı olduğu için;
Ben tatlı olarak tükettim :) 
Siz isterseniz salatalarda kullanabilirsiniz.
Şimdi gelelim,
nedir bu chia;

            Somon  balığından  daha  fazla  omega-3 ,sütten  daha  fazla  kalsiyum, yeşil  çaydan  daha  fazla  antioksidan,ıspanaktan  daha  fazla  demir  içeren  chia’nın  faydaları  saymakla  bitmiyor ....
  • Kan  şekerini  düzenler
  • Kalp  ve  damar  sağlığını  korur
  • Günlük  lif  ihtiyacını  karşılar
  • Tok  tutar,kilo  vermeye  yardımcı  olur
  • Çok  güçlü  bir  antioksidandır
  • Kolesterole  ve  tansiyona  iyi  gelir.
  • Kas  gelişimine  yardımcı  olur.
  • Bağırsakları  temizler,detoks  özelliği  vardır.
  • Sağladığı  yüksek  enerjiyle yorgunluk  hissini  bitirir,eklem  ağrılarına  iyi  gelir.
  • Bilinen  en  yüksek  Omega-3  kaynağıdır.
















Mucizelere inandığınız bir gün olsun...
Güliz GÜL...


Chialı Puding

Malzemeler:
  • 2 yemek kaşığı chia
  • 1 su bardağı light süt
  • 1 tatlı kaşığı vanilya
  • 1 tatlı kaşığı bal
  • 1 adet muz
  • 5-6 adet çilek
Hazırlanışı: Sütün içine chia tohumunu ekleyip 45 dakika-1 saat civarı buzdolabında bekletin. Daha sonra dolaptan çıkardığınız chia ve süt karışımına vanilya ve balı ekleyerek kısık ateşte kaynayıncaya kadar pişirin. Soğuduktan sonra bir 30 dakika tekrar buzdolabında dinlendirin. Küp küp doğranmış çilek ve muzla hatta dilerseniz file badem de ekleyerek puding ve meyve katları oluşturarak tüketebilirsiniz.

22 yorum:

  1. diyetin en zor yanı tatlı krizlerine sabretmek olsa gerek :)
    çok duydum ama hiç yemedim chia.. afiyet olsun fotoğraflar harika olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merve eğer tatlı seversen en zoru kesinlikle :)) Chia sayesinde çözdük tatlı krizlerini :)) Tabi abartmadığımız müddetçe :)) Sevgiler

      Sil
  2. Fotoğraflar çok güzel olmuş , tatlı da ayrı bir lezzetli gözüküyor , ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. İştah kabartıcı pozlar... şahane... Eşim tatlıyı çok seviyor, kilo problemi de var deneyeyim ben bunu, yağ yakıyorsa bir de mis ;)
    Eline sağlık Güliz!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korefenomeni mutlaka denemelisin ..Çok leziz ve çok faydalı...Sevgiler

      Sil
  4. Güliz im sardunyaların emaye tabağın tam benlik pudingine bayıldım emeğine sağlık afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nevcihan ablacığım her ikiside annemin emaneti :)) Gözüm gibi bakmaktayım...Çok tşk. ederim güzel yorumuna..Sevgiler

      Sil
  5. bende heryerde duyuyorum ama görmemiştim, a101 de var demek ki bi deneyeyim bakalım, meraklandım birde görsellerden super görünüyor, elinize saglık güliz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birdefnemasalı A101 de kampanya vardı. Belki her zaman bulunmuyor dur. Ama dün migrosda gördüm. aynı fiyat..
      Çok tşk. ederim yorum için sevgiler..

      Sil
  6. Çok güzel görünüyor, ancak bugüne kadar chia tohumu deneme fırsatım olmadı :) bakalım biz de artık tadına dimi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice mutlaka dene illaki diyette olmak gerekmiyor..Faydası çok fazla..Özelikle çocuklar için çok faydalı...Sevgiler

      Sil
  7. görüntüsü çok güzel bayıldım.)

    YanıtlaSil
  8. Afiyet olsun. Fotoğraflar harika görünüyor. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gezginim tşk. ederim...Benden de kucak dolusu sevgiler...

      Sil
  9. A101'e bak sen ya bende anca abur cubur alayım :D güliz ben diyette değilim bunu kekle yesek süper olmaz mı sence egeyle ben yesem hıı :)))) Fotoğrafları da böyle çekme ya için gidiyiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiii zayıfsın atarsın havanı ...Kek le yiyeceklermiş bide hıhhh :))))) Ege keksiz hüpletti :)) seni bilmem :()) Sevgiler canımcım...

      Sil
    2. şimdi zayıf olsam nolur Gülizz asıl önemli olan ilerisi 😱😱çocuk olsa sonra ben direk spora ınam napalım :))) Ege beni şaşırttı keksiz he gelişmemi var ne :) öpüyorum sizi ^.^

      Sil
    3. Gözdecim yeni nesil bilinçli..Hamilelikte hem besleyici hemde kilo almadan hamileliklerini tamamlıyorlar ... Gerçi ben hep emzirirken aldım...Helva süt yapıyor haberin olsun :))) Aman dilini ısır :)) unuttu sayılır kek muhabbetini:)) Gerçi havalar güzel diye sokakta da ondan..Oyun tatlı geliyor..Yoksa unutur mu hiç :))Sevgiler canımcım..

      Sil
  10. Good morning!

    Oh, it looks so delicious! And the colors of your photos are so pretty!

    I love chia pudin, they easy to make and nutritious.

    Have a great day!

    YanıtlaSil
  11. Dear Regina Melo;
    Thank you very much .. Love

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.