Çilekli Tiramisu












  Çilek mevsimi bitmeden ,
mutlaka denenmesi gereken bir lezzet ,
Çilekli Tiramisu!!!
Mutlaka ama mutlaka deneyiniz derim...
Yemede yanında yat...
İşte o kadar...:)

Huzur eksik olmasın hayatınızdan!!!
Güliz GÜL



Çilekli Tiramisu Malzemeler

  • 1 paket kedi dili bisküvisi 
  • 500 gr çilek
  • Üzerine serpmek için Antep fıstığı
  • Labne peyniri

 Malzemeler

Şurup için ;
  • 100 gr çilek 
  • Yarım su bardağı toz şeker
  • Yarım su bardağı su + şurup soğuduktan sonra yarım çay bardağı su
  • 1 yemek kaşığı limon suyu
  • Yarım limonun kabukları


Yapılışı



  1.  Tencereye çilekler, yarım su bardağı su, toz şeker, limon suyu ve dilimlere ayırdığınız limon kabuklarını koyun.
  2. Orta ateşte kaynadıktan sonra 5 dakika pişirin sonra altını kapatıp içinden limon kabuklarını çıkartın.
  3. Blenderdan pürüzsüz olana kadar geçirin ve buzdolabına koyun.
  4. Soğuyunca üzerine yarım çay bardağı su ekleyin.


Kreması için malzemeler ;

  •  3 adet yumurta sarısı
  • Yarım su bardağı toz şeker
  • Yarım su bardağı su
  • 1 paket labne 
  • 1 paket sıvı krema 


Yapılışı

  1. Yumurta sarılarını çırpma kabınıza koyun.
  2. Başka bir tencereye su ve toz şekeri koyun. Kaynamaya başladıktan sonra altını kapatın ve zaman kaybetmeden şurubu bir cezveye koyup yumurta sarılarını bir yandan hızlıca çırparken sicim gibi yavaş yavaş içine akıtın.
  3.  10 dakika en hızlı seviyede yumurta sarıları kabarıp rengi beyazlaşana kadar çırpın.
  4. Bu çırpmanın sonunda  5 dakika soğuması için buzdolabına koyun.
  5. O sırada kremayı ve labne peynirini buzdolabından çıkartıp kabarıp sertleşene kadar çırpın.
  6. Yumurtalı karışımı buzdolabından çıkartın ve kabaran pürüzsüz kremalı karışıma ekleyip spatula ile nazikçe birbirine yedirene kadar karıştırın.
  7. Kedi dillerini sulandırılmış şuruba bulayın ve borcama dizin. Üzerine bir kat tiramisu kremanızdan sürün. Çilek dilimlerini de dizin ve aynı işlemi tekrar yapın. En son tiramisu kreması ile bitirin ve kalan çilek dilimleriyle ve antep fıstıklarıyla süsleyin.
  8.  1 gece buzdolabında bekletin..




36 yorum:

  1. Tiramisuya bayılırım, çileğe de :D Bu tarifi de seveceğimden eminim :)) Ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt salıncak. Tam bir yaz tatlısı. ..eminim begenirsin. .Sevgiler

      Sil
  2. günaydın güliz,
    yine patlatmışsın bi efsane:))fırın nerde aa fırın yok mu? diye bakındım durdum.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havvam fırın yok canım. ..Hafif leziz bir tatlı. ..😉😉 sevgiler canimcim. ..

      Sil
  3. Bu arada, biondaki biraz aşçı kısmını düzeltelim. :)) Olmuyor böyle.


    Bol afiyetle!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ersin cim canimsin😊😊😊 Biraz aşçı kalsın. ..Ne zaman bir misafir gelecek olsa halen elim ayağıma dolanıyor. ..😂😂Daha aşçı olmama çok var cokkkk 😅

      Sil
  4. Efsane tarif..
    En kısa sürede yapayım ben de tarifin adı bile iştah açıcı :)
    Ellerine sağlık Güliz, müthiş bu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şenayim yap tabi. .Çilekler geçmeden. .Çok doğru yazmışsınız tam bir efsane. ...Sevgiler can...

      Sil
  5. Yine tablo gibi bir tatlı yapmışsın canım ellerine sağlık .

    YanıtlaSil
  6. Tariflerinde sende şahanesin...değişik tarif denemek istediğimde aklıma sen geliyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sertaçim sen ayrı şahanesin canım. .Ne mutlu bana...Sevgiler

      Sil
  7. Ellerine sağlık harika gözüküyor

    YanıtlaSil
  8. son bir kaç gündür tiramisu tariflerine bakıyorum. karşılaştığım en hafif en net tarif :) bunu not alıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büşrakkuş çok tşk ederim. .Eminim memnun kalacaksıniz. .Sevgiler

      Sil
  9. Güliz eline sağlık çok hoş gözüküyor her şey, afiyetler olsun ;)
    Kedi dilini sevemedim bir türlü ben :(( Neden bilmiyorum, bir kere yedim daha yemedim =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fenomenim çok tşk ederim. .Kedi dili yerine ..Hazır pandispanya kekler den kullanabilirsin canım. .

      Sil
    2. Aynen pandispanya favorim 😉 kendim yaparım guliz ne ki allasen 😂😂😂😂

      Sil
    3. Kesinlikle yaparsın sen...Hele birde el yapımı olunca ..tadına doyum olmaz. .

      Sil
  10. Tiramisu cok severim, eee..bir de cilekli offf... Ellerinize saglik :)

    YanıtlaSil
  11. Tatlı nefis görünüyor da ben asıl bu mevsimde bu kadar güzel sıklamen çiçeğine bayıldım. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlhan bey ben çiçekleri, çocuklara benzetiyorum. . Sevildiklerini gördükçe onlarda coşuyor 😀 Çok tşk ederim yorumunuz için. .

      Sil
  12. eve gidebilsem de yapabilsemmmmm
    çocuklarım çok sever eminim
    :-)

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadriyem yaparsın sen yaparsın. Kaçmaz senden..Sevgiler

      Sil
  13. Güliz gerçekten çilek mevsimi bitmeden yapmak lazım sen her zamanki gibi döktürmüşsün :)) ellerine sağlık canım ^.^

    YanıtlaSil
  14. Güliz beyaz süzgeç çok güzel, tatlıya ise söz yokk😍😍

    YanıtlaSil
  15. Merve bende çok seviyorum suzgecimi 😁 Çok tşk ederim. .Sevgiler

    YanıtlaSil
  16. tatlının tek adresi, ne tatlı bir sayfa. mmmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Moon ne güzel böyle dusundurmussem seni..Ne mutlu bana. ..opuldun. .

      Sil
  17. tarifler gelmiyor gülizcimm meraktayım sıradaki nasıl gözlerimizi şenlendirecek diye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mervecim okulun son haftası olunca biraz yoğundum. Bundan sonra daha çok çalışacağım ama söz 😂😃 Sevgiler

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.