Ben Geldim;)

















Ben geldim :))
Bir anyadan bir konyadan fotoğraflarla...
Ne çabuk geçti Şubat ayı değil mi?
Kısaya ondan sanırsam :))
Şöyle özet geçeyim,
Şubat ayını:)
Öncelikle tam ölçülü tadı muhteşem garantili ,
kalbur bastı tarifi...
(Havama da bakar mısın tam garantili ::)))
Neyse Anne tatlısı işte :)
Üzerine kuzuların kurabiyeyle sınavları :)))
Ben den geçer not aldılar..
Ya sizden ??..
Ve Şubat ayının  en güzel yanı..
Sevgililer Günü..
Marshmallowlu sıcak çikolato 
ve ve en önemlisi oğlumun doğumgünü..
Sevgililer gününde gelen benim küçük sevgilim...
Tam 4 yaşına girdi...
Benim için mutluluğun tarifi yok..
Evlat başka...

  Aşkla geçsin günleriniz.     
                               Güliz GÜL....                                   




Malzemeler

  • 1 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 yemek kaşığı yoğurt
  • 2 yemek kaşığı irmik
  • yarım paket (125) g tereyağı veya margarin
  • 1. 5 çay kaşığı karbonat
  • 3. 5 su bardağı un (yaklaşık)
şerbeti için;
  • 3 su bardağı su
  • 2,5 su bardağı şeker
  • birkaç damla limon suyu
içine;
  • dövülmüş ceviz
Hazırlanışı
Öncelikle kalburabastı tatlısının şerbeti hazırlanır. Bunun için şeker ve su küçük bir tencereye alınarak kaynamaya bırakılır. Yaklaşık 15 dk kaynadıktan sonra birkaç damla limon suyu eklenip 4-5 dk daha kaynatılarak ocaktan alınır ve soğumaya bırakılır.
Daha sonra, Oda sıcaklığındaki tereyağı ve diğer malzemeler bir kaba alınarak hamur yoğrulur. Hamurdan iri ceviz büyüklüğünde parçalar koparılarak elle yuvarlatılır. Top haline gelen hamur kalbur üzerine bastırılarak elle açılır. Ortasına dövülmüş ceviz içinden bir miktar yerleştirilir ve hamurun kenarları ortada birleştirilerek iyice kapatılır. Hazırlanan tatlı ters çevrilerek kalburdan alınır ve fırın tepsisine aralıklı olarak dizilir. Hamurumuz yeterince yağlı olduğu için tepsiyi yağlamanıza gerek kalmıyor.
Tüm hamur şekillendirildikten sonra 180 derece önceden ısıtılmış fırında pişmeye bırakılır. Tatlılar güzelce kızardıktan sonra fırından alınarak ilk sıcağı çıkan  sıcak tatlıya soğuk şerbet gezdirilir. Ben şerbeti dökmeden önce fırın kabından daha küçük bir borcama alıyorum ki şerbet çok yayılmasın. Birkaç saat dinlendirdikten sonra kalburabastınızı servis edebilirsiniz. Dilerseniz servis ederken Hindistan cevizi ile süsleyebilirsiniz.

16 yorum:

  1. Hoş geldin canım bende merak etmeye başlamıştım kalbura bastılar nefis afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nevcihan ablacığım günler nasıl geçiyor ben anlamış değilim ...Resmen su misali...Hep diyorum çocuklar küçükken ben daha çalışkandım diye...Çocuklar büyüdü ben tembelleştim:))) Sevgiler

      Sil
  2. her şey tümüyle hepsi çok tatlııııı :)

    YanıtlaSil
  3. Gulizcigim..masallah diyorum.sevgiler emel..

    YanıtlaSil
  4. Nefis fotograflarla ve tariflerle gelmişsiniz. Hepsi nefis ama en güzeli çocuklarınız , çooook şanslı bir yaşam diliyorum onlara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum İlhan Beyciğim güzel dilekleriniz için...AMİN...

      Sil
  5. güliz ne lezzetli bir post olmuş oh hepinize afiyet olsun, kucak dolusu sevgiler benden.

    YanıtlaSil
  6. blogunuzu izlemeye aldım sizide bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil
  7. Merhaba , hoşgeldin diyeceğimde yine uzun zamandır yazmamışsın .
    Kahve fotoğraflarına bayıldım ama ben kahve hiç sevmiyorum :(
    İyiki doğmuş prens . Ne tatlılar onlar öyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nesrincim hiç zaman bulamıyorum bugünlerde :( Kahvesiz olmaz canımcım benim için..Ama fotoğraflardaki sıcak çikolata...Çikolatayı da hayır diyemezsin sanırsam :)) Prensim ve prensesim içinde çok teşekkür ederim..Sevgiler

      Sil
  8. Ah ne güzel ve kalorili şeyler...

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.