Tahinli Kek ve Kaktüslerim ....


















Son zamanlarda taktım ,
Şu teraryum, sukulent ve kaktüs işlerine...
Bakınız pinterst'en teraryumun güzelliklerine
Bende küçük çaplı denedim kendimce,
Bir sukulent , üç kaktüs derken oldu bana teraryum :))
Hatta internette öğrendiğime göre,
gerçi henüz kesinleşmiş bir bilimsel bilgi bulunmasa da,
Kaktüsün evdeki radyasyonu emdiği söylenmekte,
Ben söyleyenlerin yalancısıyım :)))
Öyle güzel faydaları da var yani...

Peki ,teraryumun yanına da bir dilim,
tahinli keke ne dersiniz...
Ben size afiyet olsun derim...


Şimdiden Ramazan bayramınız kutlar,
Şeker tadında bir bayram bilerim...

Sevgiler!
Güliz GÜL

Malzemeler:

  • 3 yumurta
  • 5 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı su
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1çay bardağı tahin
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 su bardağı un
  • Kalıba serpmek için bolca susam ..  susamları tavaya koyun ve orta ateşte sürekli karıştırarak bir kaç dakika kavurun.

Üzeri için malzemeler:

  • yarım su bardağı tahin
  • 2-3 yemek kaşığı pudra şekeri karışımı

Yapılışı ;

İlk önce yumurta ve şekeri iyice çırpalım.
Sonra su, yağ ve tahini ilave edip çırpmaya devam edelim.
Un ve kabartma tozunu da ekleyip çok az çırpalım.
Kullanacağımız kalıbı yağlayıp bolca susam serpelim.
Kek hamurumuzu kalıba döküp 175 derecede 30-40 dakika kadar pişirelim.
Üzerine de tahinli karışımı dökelim.

Afiyet olsun.

6 yorum:

  1. 1. Si kek harika

    2. Teraryum harikaa :) ay ellerine saglik 😘💕

    YanıtlaSil
  2. Kaktüslerin ne güzel duruyor öyle bir arada. O mavi çiçek sahtedir herhalde değil mi?

    Bu arada iyi bayramlar diliyorum ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım maalesef sahte..Ama kıyıp da almadım üzerinden belkim kendide açar diye :)) Sevgiler.

      Sil
  3. tahinle ilgili herşeyi çok seviyom yaaaa :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.