El Yapımı Bitkisel Tütsü Yapımı














Çok seviyorum tütsü işlerini,
bitkilerden tütsü yapıp yakmak,
evdeki negatif enerjiyi attığı gibi
çok ferahlatıyor insanı,.
Evi de mis gibi kokutuyor.
Eee bahçemde de mis gibi otlar ,
nasıl değerlendirmem anı :)

Sevgiyle kalın...

Güliz GÜL..




1. Adım: Şifalı otlar yetiştirin ve toplayın. Mutfakta her şeyin yanı sıra ilahi kokusu olan adaçayı, biberiye, lavanta, sedir ağacı yaprağı tütsü için harika.

Adım 2: Otlarınızı birbirine denkleyin ve en taze haldeyken onları bir araya getirerek en büyük yaprakları  dışarıda bırakın. Tutuşması açısından.
3. Adım: Doğal bir iple bağlayın. Naylon ip kullanmayınız ...Kokusu açısından.
 Adım 4: Sarmalandığında, demetinizi, yakmadan önce en az iki hafta kurumaya bırakın.
Adım 5:  İyice kurutulduktan sonra, tütsünün ucundan yakın ve dumanı havaya uçurmadan önce birkaç saniye yanmasına izin verin. Önce ne kadar güzel yanarsa daha aromatik duman çıkmasını sağlar. Yanan tütsüyü söndürüp ,güvenli bir yerde tütmesini izleyip anın tadını çıkarın :)

Adaçayı :

Bitki tütsüleri pek bilinmese de, en bilinenlerinden biri adaçayı tütsüsüdür. Ritüellerde, enerji temizliğinde ve meditasyon yapılan alanı arındırmada kullanılan adaçayı tütsüsü, ardında çok da hoş bir koku bırakır. Bir araya getirip bağladığınız adaçayını yaktığınızda hemen alev almayacak, yavaş yavaş tüterek ortalığı mis gibi kokutacaktır.

Lavanta :

Kurutulmuş lavanta başlı başına harika bir koku zaten! Bir de bunları tütsü olacak şekilde bir araya getirip yaktığınızda geriye hafif, tatlı bir lavanta kokusu kalıyor. Genel olarak uykusuzluğa, yorgunluğa ve depresyona iyi geldiği bilinen lavanta kokusu, tütsü olarak kullanıldığında da etkisini gösterecektir.

Biberiye : Zihin ve duygulara berraklık verir, entellektüel yetileri biler ve birikmiş çöpleri temizler. Kendini hafıza zayıflığı ya da zihin karışıklığı şeklinde gösteren zihinsel fonksiyon kaybı durumunda kullanılır. Zihinsel berraklığın olmadığı ve kararsızlığın var olduğu durumlarda odaklanma sağlar ve bir tür koruma hissi verir. Histeri, tembellik, üzüntü ve -Pazartesi Sendromu-na biberiyenin canlandırıcı özellikleri ile yardımcı olunabilinir. 

DEFNE : Hafif bir uyuşturucu olan defnenin yatıştırıcı etkisi vardır. 

8 yorum:

  1. Kokusu buraya kadar geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kokusu ayrı güzel Handancım...Bende çok seviyorum:) Sevgiler

      Sil
  2. bu hoş, bu bir hayli hoş

    YanıtlaSil
  3. Gülizciğim...ben senden instgram var mi diye uğradım..maşallahin var..hakikaten bu bitki tütsü ben senelerdir.yaparim.günlerine farklı istersen yazabilirim.gulizciğim.hakikaten evin tüm enerjisi bereketi huzuru oluyor.. yigenlerime allah izin acikligi versin.hayirli olsun yeni donemleri sevgilerimle emel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelcim çok teşekkür ederim yorumun için...Çok sevinirim eğer yazarsan..Değişik işlere her daim açığım...Sevgiler canımcım..Instgram gulizgul diye aratırsan eminim hemen bulursun...

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.