Sütlaç fırında :))

   İlk yaptığım sütlacı ne siz bana sorun nede  ben anlatayım:) ama zamanla tutturdum sanırsam kıvamını:)
tarifi kesinlikle birebir uygulayınız..eminim memnun kalacaksınız :))

Malzemeler:
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı şeker
  • Yarım su bardağı pirinç
  • 3 yemek kaşığı buğday nişastası
  • 1 pkt vanilya
  • 2 su bardağı su
Yapılışı:
  • Pirinçleri güzelce yıkadıktan sonra 2 su bardağı su ile pişene kadar haşlayın. Çok az sulu kalacaktır.
  • Haşlanan pirinçlerin üzerine sütü, vanilyayı  ilave edip kaynatın.
  • Karışım kaynamaya başlayınca şekeri ve 1/3 su bardağı sütle karıştırdığınız 3 yemek kaşığı buğday nişastasını ilave ediniz. 10-15 dk daha kaynatıp altını kapatın.
  • Toprak kaselerinize  sütlaçlarınızı paylaştırın. 
  • Sütlacınızı kaselerde 5 dk dinlendirin.
  • Sütlaçlarınızı fırın tepsinize dizin ve bir sürahi yardımıyla tepsinizin yanından sütlaç kaselerinin yarısına gelecek kadar soğuk su doldurun.
  • Tepsiyi fırınınızın en üst rafına yerleştirin.
  • Fırını 200 derecede çalıştırın. Sütlaçlarınız kızarana kadar fırınlayın.
Not: Bazı kaseler diğerlerine göre fazla ve çabuk kızarabilir. Kendinizi yakmadan fırından çıkarın, kalanları fırınlamaya devam edin. Sütlaçlar kabarıp taşacak gibi görünebilirler, telaşlanmayın doğru yoldasınız..:))

Püf noktası : Kesinlikle cıvık olduğunu düşünüp artıdan un veya nişasta eklemeyeniz, fırına koyup soğuduktan sonra kesinlikle tam kıvamında olacaktır :))





Gelelim Gülizin Dünyasına :)))
ben bennnn çok mutluyumm çünkü Eylül kız bu yıl okul konusunda hiç bir maraz çıkarmadı, ve çok mutlu okula gitmekten , kızım mutlu olunca bende çok mutlu :)) geçen sene ne çektirmişti beni hamile hamile...:(( bu yılda benden önce koşuyo, bugün evdeydim  , Ege bebeğin bakıcısının işi olunca mecburen izin aldım, Eylül kıza dedimki sabah boşver bugün gitme ben evdeyim, birlikte vakit geçirelim, verdiği cevap; annecim zaten öğleye kadar okulum,  gelince zaman geçiririz hem arkadaşları da, öğretmeni de merak edermişş.:)) allahım bu günleride gördüm ya..başka bişi istemem :)))tabii kızım okula gidince  bende oğlumla koklaştım gün boyunca..ohhh misssss :)))

Eylül kız okula giderken size de el salladı bugün.. :))



mis kokulu oğluşumuda unutmayalımm
2 dişli canavarım benim :)))

  

bi çocuk saflığında sevilmeniz dileğiyle .....


9 yorum:

  1. ellerine sağlık canım.Bizim evde de en çok pişen tatlı türüdür.Balaların çok tatlı maşallah :)

    YanıtlaSil
  2. çok güzel gözüküyo elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık harika görünüyor :)
    Allah çocuklarıızı size bağışlasın Allah nazarlardan korusun ..
    sizi takibe alıyorum sizi de bloguma beklerim
    sevgiler ::)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikleee amin züleyhacımm..ayrıca teşekkür edip, hemen bloguna ziyarete geliyorum..kucakdolusu sevgilerlee

      Sil
  4. elinize sağlık. çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  5. fotolar çok şeker yine. fırında sütlacı bolulu hasan ustada yiyiom hep. bakarım denerim tarifini :) geçen gün yazmıştım. sütlaç yaptım sütünü az koymuşum. laç olduu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim..benimde ilk denemelerim öyle olmuştu..Durmak yok yola devam :))

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.