Tuzlu Kurabiye..

































Akşam  17 de eve geliyorum .kapıda beni bekleyen iki can!!!!
        Kapıdan girer girmez biri yakam da biri paçam da.:)).Paçam da ki emme diye ağlıyor, yakamdaki annecim günüm nasıl geçti biliyor musun. Paçamdakini hemen kucaklayıp emme pozisyonunu geçiyoruz..
       O arada Eylül'e eee anlat annecim neler oldu okulda, bi başlıyo,  Kuzeyden, Safiyeden,,  Çağladan  ta öğretmen ablasına kadar, sürekli de gözünün içine bakıyorum..Annem beni dinlemiyor demesin diye..Küçük beyle emmemiz bitiyor..Yatak odasına geçiyorum üzerimi değiştireyim diye.. Arkamdan sırasıyla peşimdeler, değiştiriyorum üzerimi , banyoya geçiyorum elimi yüzümü yıkayayım..orada da  peşimdeler..Geçiyoruz mutfağa, yine peşimdeler..:))
       Yemek yeniliyor sofradan kalkılıyor, daha sofraya toplamadan ,anne çayın yanına ne yapsak sorusu..Bugün kurabiye yapalım annecimm..oleyyyy nidaları hamur oynayacak ya :)) hemen girişiyoruz kurabiye işine nede olsa çaya yetişecek..
         Küçük hanımı da oyun çıktı nede olsa..neler yapmıyo, vıcık vıcık yağlı hamurla , bulutlar ağaçlar :)) Bu arada küçük beyde sürekli peşimizde ..Emme, emme  emme :)) Hiç kıymıyoruz küçük beyimizi zaten görmüyor annesini akşama kadar deyip her isteyişinde veriyoz emmeyi, emzik niyetine aldı artık annesini :))             Pişiriyoruz kurabiyemizi, çayımızda demlenmiş, Annecim bana meyve suyu sıkarmısın ,nasıl hayır denilebilirki , mümkünmüü:)) değillllll :))) hemen sıkılır meyve suyu ,,kurabiyem izle  mis gibi içilir :)) dergi keyfimizde cabası :)) 
Pijamalar giyilir, küçük beyin altı üstü bakılır, dişler fırçalanır, gıdık canavarı olunup, yatakta gicirilir..:))) masalda babamızdan dinlenir..ve rüyalar diyarına gidilir..Tatlı rüyalar
    :))

Küçük beyimiz den foto yok maalesef..Durduğu yerde duramadığı için , çekemedik kendini :))


Tuzlu Kurabiye ..
Malzemeler

  • 125 gr. tereyağı
  • 1 yumurta ( yumurtanın sarısı üzerine sürmek için ayrılacak)
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • 3.5 su bardağı un
  • Yarım paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tuz, 1 tatlı kaşığı şeker

Yapılışı;

  • Oda sıcaklığında erimiş tereyağını kaba alıp diğer sıvı malzemelerle beraber karıştırın.
  • Tuz, şeker, kabartma tozu , unu azar azar ilave ederek yumuşak bir hamur elde edin.
  • Dilediğiniz gibi şekilleri vererek  tepsiye dizin.
  • Üzerine 1 çay kaşığı yoğurtla karıştırılmış yumurta sarısı sürün.
  • Arzuya göre susam çörekotu serpip 200 derecede önceden ısınmış fırına sürün.
  • Kızarmaya başlayınca dereceyi 150 ye düşürün.
  • Aşırı kızartmadan fırından alın.


Evinizden aşk ve çocuk cıvıltısı eksik olmasın.!!! 
İyigeceler.. Güliz
         

2 yorum:

  1. ay ay bu tatlı kızı yerim ben yaa.Maşallah bıcır bıcır :) oh oh afiyetler olsun.Ellerine sağlık Gülizim...

    YanıtlaSil
  2. canım benimm çok tşk ederim..

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.