Nar Ekşisi Yapımı...












Hafta sonu narla haşır neşirdik,
Yapması biraz meşakkatli ama,
değer mi değer...
Mutlaka evde denemelisiniz dediklerimden:))
Bizim çok olunca  odun ateşinde yapmak icap ediyor,
Tabi odun ateşinde olanın tadı başka, 
ama evde de yapılmaz diye bişi yok ...
Ama odun ateşi imkanınız varsa,
mutlaka ama mutlaka denenmeli...

Her gününüz birbirinden güzel geçsin..❤ ❤ 
Güliz GÜL ....
MALZEMELER:

Evdeki ekşi nar

YAPILIŞI:
Narlar bıçakla kesip tanelerini ayıklayın.kolay bir yöntem söyleyeyim.narı ikiye üçe bölün.taneleri avcunuza bakar şekilde narın kabuğuna tahta kaşıkla veya tokmak ile vurun.kabuğa vurdukça taneler dökülür.
Geniş ve çukur bir leğende biriksin.bu arada hem nar tanelerini ayıklayın. nar tanelerinin zarları da karışır.  zarları içinden ayıklayın..zar olursa acı tat verir.
Temizlenen nar tanelerini iki yöntemle sıkabiliriz.Biz burada sıkma makineleri var biz onda suyunu çıkardık. siz evde meyve sıkacağınız varsa onunla suyunu çıkartınız..ne kadar su çıkarırsanız o kadar nar ekşisi fazla olur.
Bizim narın suyu çok çıktığı için kazanda yaptık siz evde  çelik tencereye koyun.ocağın orta gözünde yüksek ateşte pişirin. kaynarken üzerindeki köpükleri sürekli alın.
Arada karıştırın ,sürekli karıştırmayın nar ekşisi kaynarken taşmaz ,kabarmaz.kıvamı olduğunda kabarıyor.o zaman da ocaktan alınız.
Nar ekşisinin ,pekmez kıvamına geldiğinde tamamdır, Biz koyu sevdiğimiz için biz biraz daha fazlaca kaynattık..sizde damak tadınıza göre kıvamını ayarlayınız... kapatınca soğuyana kadar bekletin.soğuyunca kavanoza koyun.buzdolabına koymaya gerek yok. Afiyet olsun…
Not : 
1: 20 kilo nardan 10 kg da nar suyu çıkmakta.Nar iri taneli ise 10 kg nar suyundan  1 kilo nar ekşisi çıkmakta. .Bizim nar çok fazla olduğu için ekşisi de çok oldu, sizi yanıltmasın 10 kg nar suyundan 1 kilo nar ekşisi..
2: Nar ekşisini eğer evde tencerede yapacaksanız yüksek ateş de kıvam alması 3,5  saat kadar, yukarıda belirttiğim gibi olduğunu kabarmaya başladığında anlarsınız. aynı reçelde ki gibi üstünde beyaz kabarcıklar oluşuyor. Yok bizim gibi odun ateşinde pişirecekseniz 3 saat uygun, yok biraz koyu olsun derseniz 3,5 saat yeterli.. ama dediğim gibi kıvamının geldiğini kabarmaya başladığında , beyaz köpükçüler oluştuğunda olmuş demektir..

27 yorum:

  1. oh Gülizcim eline sağlık,çok severim nar ekşisini bu kadar kolay yapılabildiğini bilmiyordum.!0 numara.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka dene Havvam, senin salatalara çok yakışır..Sevgiler

      Sil
  2. Gülizzzz :)) Ellerine sağlık ben bayılırım nar ekşisine salatalara mutlaka katarım :) Odun ateşini görünce annem küçükken konserve yapardı o aklıma geldi kışın yerdik ne güzel olurdu ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözdecim odun ateşi can :)) Ayrı bir tadı var kesinlikle..Sevgiler

      Sil
  3. Harika görünüyor, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Güliz'çiğim önce sağlıkla afiyetle tüketin derim. Ben de ev de odun Ateş'inde yapmayı düşünmüştüm ama bir türlü kısmet olmadı bu sene geçti artık seneye inşallah yaparım. İyi oldu paylaşımın benim için püf noktalarını da öğrenmiş oldum:)
    Odun Ateş'inde ne de güzel çay olur:)
    Çok öptüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gezginim çok tşk. ederim...İnşallah seneye diyelim o zaman...Evet semaverde çayın tadı da başka kesinlikle...Sevgiler

      Sil
  5. Ay pek bi heveslendirdi fotolar beni, hep onda biri katsayı hıımm, tamamdır, ellerinize sağlık 😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle sen yaparsın fenomenim:)) evet hep onda biri :)) Sevgileerr

      Sil
  6. naptın sen yaaaa :-))))))))
    Vallahi ilk kez öğrendim nasıl yapıldığını
    elleriniz dert görmesin

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadriyem buralarda meşhurdur nar ekşisi:)) Ben 2-3 yıllık yapıyorum :=)) Sevgiler ...

      Sil
  7. sen ne beceriklisin güliz! harikasın valla,
    nar ekşisine de bayılırım,
    ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sebuşum köyde büyümenin güzellikleri...Çok tşk ederim güzel yorumun için...Sevgiler

      Sil
  8. Efendim merhaba! :)

    Çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba efendim :) Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için...

      Sil
  9. Mayhoş oldum fotoğraflara bakarken. Nar ekşisini çok severim, çiğ köfteyle ne gider. Ohoo şu saatte yutkundum sayende yaktın beni Güliz.

    YanıtlaSil
  10. evde nar ekşisi yapıldığını bilmiyordum :) zor birşeymiş gibi geliyor insana, eline sağlık valla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mervecim biraz meşakkatli ama yapmaya değer..Çünkü piyasadaki nar ekşilerin içinde ne olduğunu bilmediğimiz için :) Ev yapımı daha iyi diye düşünüyorum :) Sevgiler

      Sil
  11. Bloğunuzu başka bir bloktaki yorumunuzu görerek farkettim. Çok güzel şeyler paylaşmışsınız, emeklerinize sağlık. Ben de yakınlarda bir blog açtım. Kendimce bir şeyler paylaşıyorum. Ziyaretime gelin, beğenirsiniz belki.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turta Kokulu Ev hoş geldin...Çok tşk. ederim güzel yorumun için..Tabi ki bende uğrarım bloguna...Beğenmez olur muyum hiç..emek var sonuçta...Ayrıca turtaya da bayılırım..Sevgiler.

      Sil
  12. tayin çıksa ne güzel olur becerikli bir muğlalı komşum olur ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy inşallah..Ama becerikli kısmı tartışılır :) SEvgiler

      Sil
  13. Uzun süredir yoktum özlemişim blogları.tiğimiz bir ürün. Hele sizin görselleriniz gene nefis. Nar ekşisi bizim evde de çok tükettiğimiz bir ürün ama evde yapmayı göze alamıyorum. Ama sizinki odun ateşinde nefis olmuştur mutlaka. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  14. İlhan bey hoş geldiniz, özlettiniz....Yapması biraz meşakkatli gerçi sadece narı ayıklaması zor, gerisi çok kolay...Narı ayıkladınız mı gerisi olu gide :) Sevgiler

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.