içiboş...









içiboş ...
bundan yıllar önce
ilk maaşımla ilk defa yemiştim..
o gün bu gündür çok severim..
ben neden yapmayayım dedim geçtim başına..
çok iyi bilirim azmin  elinden hiç bir şeyin kurtulmayacağını..
şekil olarak tutturamadım amaaaa tat aynı..
bide az daha erken almalıymışım fırından bembeyaz olması için..
Azim demişken..
ben devlet memurluğuna ilk 1999 yılında yapılan devlet memurluğu sınavıyla girdim..
azimle, hevesle başarıya ulaştım..
şimdi kpss ye hazırlanan arkadaşlara
şunu diyorum..
yapamam diye bişi yok
kendinize inanıyorsunuz..ben bu sınavı geçeceğim diyorsunuz..
ve sadece 1 yıl deli gibi çalışıyorsunuz..ve azmin elinden hiç bir engel kurtulmuyor..
Zorluklar karşısında yenilgiyi kabul edip çekilmeden önce
mucizelere inanın..
ve ilk maaşınızla sizde benim gibi 
içiboş yiyiniz..hatta benim içinde bir tane yerseniz sevinirim..:)
yokkk ben kendim yaparım diyosanız tarif süper..
çiçeklerde tarifin bonusu..




MALZEMELER
    • 1 Yumurta akı
    • 1 çay bardağı toz şeker
    • Birkaç damla limon suyu (Yoksa hiç problem değil limonsuz da oluyor ama limonlu olunca daha az çırpıyorsunuz)

YAPILIŞI

şeker ve yumurtayı (mümkünse cam bir kapda) en az 10 dakika çırpıyorsunuz. Kıvamı en katı krem şanti kıvamı olacak. Birde tattığınızda ağzınıza pütür pütür şeker tadı gelmeyecek. 

Bu Tarifden ortalama 6-7 kaşık beze çıkıyor daha fazla olmasını istiyorsanız yumurtayla eşgüdümlü olarak şeker miktarını artırabilirsiniz (2 yumurta akı+2 cay bardağı şeker gibi)
yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye dilerseniz bir kaşık yardımıyla kaşık kaşık dökebilir, varsa büyük uçlu pasta şırınganızla şekilli tepsiye sıkabilir en kötü ihtimalle küçük uçluda olsa illa şekilli olsun diyorsanız normal pasta şırınganızın yıldızlı ucuyla fırın tepsisine şekiller vererek sıkabilirsiniz.ben kaşıkla koydum.

Önceden ısıttığınız fırında 100 derecede en çok 1 saat pişiriyorsunuz.



Mucizelerle dolu bir gün olsun..!
Güliz GÜL

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.