Vişne Reçeli















Sonunda vakit bulabildim de,
vişneler erimeden yetişip reçeli yapabildim..
Vişne likörünü  5 dakika da yaptım ,ama reçel öyle değil ki :)
Hafta sonundan bu yana bekliyordu..
hatta azıcık ucundan ucundan erimeye bile başlamışmış.
olur mu , olmaz mı, hafiften erimiş de derken
reçeli yapmış buldum kendimi..:)
 hani fena da olmamış
mayhoş mayhoş :)
Hedefimde vişne reçeliyle chesecake yapmak  var dı ama,
Bilmem ömrü  yeter mi:)),

Tadına doyamadığınız bir hafta sonu olsun hepinize..


Malzemeler:
- 1 kilo  vişne
- 1 kilo toz şeker ( Ben 750 gr koydum , biz biraz mayhoş seviyoruz.)
- Yarım limon suyu
Yapılışı :
Önce vişnelerimizi güzelce yıkayalım ve kurumaları için süzmeye bırakalım. Tamamen kurumaları önemli, çünkü reçelimizin sulanmasını istemeyiz.
Gelelim çekirdeğini çıkartmayı ..Sap kısmına yakın kısmına iki parmağınızla sıktırarak çekirdeğini çıkarın.
Tenceremizin dibine tüm şekerimizi koyup, üzerine de çekirdekleri ayıklanmış olan vişnelerimizi koyup, kapağını kapatalım. Bir gece gibi bunu bekletmek yeterli olacaktır. Amacımız vişnenin kendi doğal suyunun şekere işlemesi ve birazcık eritmeye başlaması.
Ertesi gün şekerin, vişnenin bütün rengini aldığını göreceksiniz. Kısık ateşe koymanın zamanı. Kaynayana kadar bekleyelim; ve köpükler oluşturduğunu göreceksiniz.Oluşan köpükleri sürekli alınız. (Ben Ege'yle uğraşırken alamadım, siz kesinlikle takip ediniz :)Suyunun renginin bulanık değil, parlak ve berrak olması için en önemli işlem bu!.
Kaynamaya başladıktan sonra 20 dakika süre tutmamız gerekiyor. 20. dakikada tencerenin altını kapatıyoruz. Eğer tamamen güneş gören bir balkonunuz, tencereniz, ya da cam önünüz varsa devamını anlatacağım birinci yöntemle devam ediniz.
Öncelikle soğumaya bıraktığımız tenceremize yarım limonun suyunu ekleyip, vişneleri ezmeden karıştırarak, kıvam alana kadar güneşte bırakınız. Eğer dışarıda bir yere koyacaksınız, incecik bir tülbent ile üzerini örtmekte fayda var!
Kıvam istediğiniz hale gelince hemen kavanozlara, kaselere bölüp soğumaya bırakabilirsiniz.
Eğer uğraşamam öyle cam balkon gezemem diyorsanız da ikinci yöntemi uygulayınız. Gene soğumaya bıraktığımız tenceremizi tekrar kısık ateşe koyalım. Kaynamaya başladıktan 5 dakika sonra limon suyunu ekleyip, karıştırdıktan sonra 5 dakika daha kaynatıp, ocaktan alalım. 

2 yorum:

  1. güliz,
    sen hergün reçel yap:))
    mis gibi olmuş,fotoğraflar da anlatımın da.
    bu arada40 yıl yemesem reçel aklım gelmez,fakat kokusuna bayılır,arada ben de evde yaparım:)),sonra birilerine veririm:)

    YanıtlaSil
  2. Çok tşk ederim Havvacım..Bana tatlı olsun da hiç farketmez reçel falan :) sen reçel yaparsan ben buradayım biliyorsun canımcım :)))

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.