Ananne , Teyze Aşuresi...







Hafta  sonu ,
bütün kızlar toplandık:)
Yani büyük ablam,annem ve ben :)
Aşure yaptık..
Annemle, ablam usta,
ben yamak :))
eee hal böyle olunca,
Aşure 
anane ve teyze aşuresi oluyor :))

Mutlu bir hafta olsun,
Tüm dilekleriniz gerçekleşsin..!!!
Güliz GÜL...


MALZEMELER:

2 su bardağı aşurelik buğday(döğme)
1 çay bardağı nohut
1 çay bardağı kuru fasulye
2 çay bardağı kuru üzüm
2 çay bardağı kuru incir
2 çay bardağı kuru kayısı
2 su bardağı şeker
5 adet karanfil
1,5 çay kaşığı tarçın
bir fiske tuz(bir çay kaşığının ucu kadar)
su 
ÜZERİ İÇİN:Ceviz , fındık fıstık, susam

YAPILIŞI:

Nohut,kuru fasulye ve buğdayı 1 gece önceden suda bekletin.
1 gece bekledikten sonra ertesi gün nohutu 5 su bardağı suda yumuşayana kadar haşlayın.
(fazla yumuşamasın suyunu süzün).

Kuru fasulyeyi başka bir yerde 5 su bardağı suyla yumuşayana kadar haşlayın.fazla yumuşamasın,suyunu süzün.

Aşurelik buğdayı ayrı bir tencerede 9 su bardağı suyla haşlayın.yumuşasın ama dağılmasın. yaklaşık bir saatte haşlanmakta ama buğdayın cinsine göre değişebilir. :) suyunu kesinlikle süzmeyiniz.Eğer aşurelik buğdayınız suyunu çekmiş ve hala pişmemişse , içine azar azar kaynar su ekleyebilirsiniz.

5 kiloluk tencereye haşlanmış döğmeyi suyuyla beraber koyun.Haşlanmış nohutu ,haşlanmış kuru fasulyeyi koyun.döğmenin suyu yeterli olmadığı için üzerlerine 6 su bardağı kaynar su koyun.birlikte 5 dk.ara ara karıştırarak pişirin.

Bu sürenin sonunda kuru üzüm,küp küp küçük kesilmiş kayısı,küp kesilmiş incir ve karanfili ekleyin. ara ara karıştırın ve pişirin.bu eklediğimiz meyveler yenebilir şekilde yumuşasın. (özellikle incir ve kayısı)yumuşamaları 5-10 dk arasında oluyor.

 Toz şeker ve tuzu ekleyip karıştırın.5-10 dk.daha dibi tutmasın ve şeker erisin diye ara ara karıştırın.

Aşureniz zamanla koyulaşacağı için üzerine bardak , bardak kaynar su ekleyiniz, kıvamına damağınıza göre ayarlayınız...

5-10 dk.süre sonunda ocağı kapatmaya yakın tarçın atın.kaselere paylaştırın.ılıyınca buzdolabına koyun.

Üzerine dökeceğiniz ceviz, fıstık, susam ve fındığı kavurun, kokulu kokulu daha güzel olur.

Afiyet Olsun...


8 yorum:

  1. :)
    ne güzelmiş bütün kızların toplantısı:) tatlı bitmiş üstelik de:))
    Allah kabul etsin ,ellerinize sağlık.
    çok sevgiler güliz:)))

    YanıtlaSil
  2. Güliz Ablacım, var mı bir kase de bana? :)
    Şaka bir yana, bu aralar midemde, gözümde fazlasıyla aç. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ersincim sana hiç aşure olmaz mı..Sen iste şimdiye kadar hiç yapmadım ama senin için yaparım..Hiç abartmadım haberin olsun....Kucak dolusu sevgiler..

      Sil
  3. Gülizim Allah kabul etsin. Bereketi bol olsun inşallah. Bu sene, benim kızım da tarifim üzerinden yaptı.;) aşure işini ben artık devrettim;) ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgünüm amin, hepimizin evi bolluk bereketle dolsun..Ben daha annemden devir alamadım, annemle , ablamın etekleri altındayım :)) Kocaman sevgiler..

      Sil
  4. çocukluğumdan beri aşureyi çok severim, yemesini sevdiğim gibi yapmasını da severim...bereketli olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Moon yemesine bayılırım ama hiç yapmadım, ama yamaklığımın yılları var :)) iyi yamağımdır :)) sevgiler..

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.