Kek benden sorulur abi :)))





















Normalde asla iddialı biri değilimdir..
Şunu çok güzel yaparım , bunda üstüme yoktur diye beylik laflarım yoktur..:)
Gerçi hala yoktur ;)
Ama şu 2 günde bir , Ege'nin Eylül'ün isteği olsun diye kek yapmaya devam edersem,
Kek yapmanın kitabını yazacağım haberiniz olsun :))
İnanın hiç abartmıyorum her iki günde bizim evde kek yapılıyor..
Daha kapıdan girerken soruyor , Anne bugün kek günümüz mü? diye..
Kıyamıyorum da :))
Yani anlayacağınız bu tempoda gidersem ..
Kek işi benden sorulur abi :)) diyeceğim..
Bugün haftanın son iş günü ve benim en sevdiğim gün :)))


Şimdidem mutlu geçsin tatiliniz...
Güliz GÜL...



Tarifine gelince..Portakallı kekle aynı tarif  sadece  bu sefer kekimiz elmalı ve cevizli..
Benim en sevdiğim üçlü elma,ceviz , tarçın...:)

Kekimize gelince;
3 yumurta,
1 çay bardağı şeker,
1 çay bardağı süt,
Yarım çay bardağı sıvı yağ,
1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya,
2-3 Adet Elma
1 Kase ceviz
1 çay kaşığı tarçın
Aldığı kadar un :)
İlk önce şekerle yumurtaları güzelcem çırpıyorsunuz, sırasıyla kalan malzemeleri ekleyip,
en üstüne de önce cevizleri atıyoruz onun üzerine dilimleyip tarçınla karıştırdığımız  elmaları ekliyorsunuz hoop fırına..
Son olarak fırından çıkan kekimizin üzerine pudra şekeri serpiyoruz.



26 yorum:

  1. :)) ellerinize sağlık. Çocuklar için herşey yapılıyor değil mi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Funda çocuklar başka :)) Evin neşesi...Sevgiler

      Sil
  2. Ben de kekçiyim. Bana en kolayı kek yapmak gibi geliyor, malzemeleri koy, çırp, pişsin :) Kurabiye vs açıkçası yoğun iş temposunda üşeniyorum. :) Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blanka ben hiç kek beceremezdim eskiden :)) Çok korkardım yapmaktan, artık gözüm kapalı :))) Sevgiler

      Sil
  3. Fırından çıkmış, sıcacık kek..Benim olsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şenay 2 gündür zor tuttum bugün kesin kek günü :)) Mutlaka uğra bize :)) Öpüldün..

      Sil
  4. Bu kuzulara ben bile kek yaparım. (Daha önce hiç yapmadım, ama yapabilirim. :D )

    Kıyamamakta çok haklısın. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ersin bende evlenene kadar hiç yapmamıştım..Bak çocuk çoluk ne hale getiriyor adamı :)) Sevgiler

      Sil
  5. kek harika olmuş, ben fanusun içindekileri merak ettim de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merve tşk ederim Fanusun içindekiler deniz kestanesinin kuruduktan ve dikenlerinin ayıklandıktan sonraki halleri:) Geçen yaz kumsaldan topladık kuzularla :)) Ne güzeller değil mi?

      Sil
  6. Kek konusunda harikalar yarattığım söylenemez. 'Şu aldığı kadar un' tabiri yakıyor beni Güliz'im.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))) Burcucum bende hiç sevmezdim kek yapmasını..Hiç tutturamazdım:)) Ama zamanla yaptıkça ayarlıyorsun ayarını..Mesela un ayarını kaşıktan kesik kesik akıyorsa tamam diyorlar :) Ama ben öyle yapınca çok beğenmiyorum..Çok katı geliyor bana..Ben biraz cıvık bırakıyorum..:)) Aldığı kadar un tabirine benide çok yakıyordu :)) Ama zamanla ne demek istediklerini anladım..Çünkü piyasadaki her unun özelliği farklı mıdır bilmem..Bir undan 5 kaşık koyuyorsan, başka marka bir undan 7-8 kaşık koyabiliyorsun..Onun için aldığı kadar un tabirini hak veriyorum :)) o günden beri..Sevgiler canımcım..

      Sil
  7. Okey çayımı alıp nereye geleyim :)) Tavşan kanı çayda benden sorulur hani... Egeyle Eylül'ün yanına katılarak kek keeek diye bağırabilir miyiz ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde tavşan kanı çayda ne güzel gider kekin yanında :)) Bugün kesin kek günümüz bekleriz :))) Mutlu kal...

      Sil
    2. Allah gitmez mi damakta ki tada en yakışan çay :)) Dün yedim hazır da olsa nıpalım seninkinin yerini tutmaz :)

      Sil
    3. Gözdecim çay tamam, kekde benden ..Gel ama :))

      Sil
  8. YARİN SABAHKİ KEKE NELİ OLACAK :))MİSAFİR KABÜLMÜ İNAN KİMSE DUYMAZ GELDİĞİMİ:)ELLERİNİZE SAĞLIK AFİYETLER OLSUN CANLARA...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutluluk sokağı bugün kek günümüz..Kekimiz çilekli duyurulur..Buyurunuz efendim :))Sevgiler

      Sil
  9. Canım benim ellerine sağlık inan diyabete rağmen şu anda olsa hayır demem en iyisi mutfağa girip yapmak çoook selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nevcihan ablacım hiç uğraşma kek falan :)) Kesin bizde var bu akşam ..Beklerim ...Şekeri de azaltırım senin için...Sevgiler

      Sil
  10. Kek muhteşem görünüyor. Bence sen kendile övünmekte çok geç kalmışsın canım.
    Mis gibi kokular aldığım eve sevgiler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gezginim , eskiden çok da iyi değildim...Hatta kek yapmaktan korkardım desem yalan olmaz :))Hala çok iyiyim diyemem :) İş güveysinden hallice işte :)) Sevgiler canımcım..

      Sil
  11. Burnuma kokusu geldi nasıl nefis kokmuştur şimdi, ellerine sağlık ailece afiyet bal şeker olsun çok sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Ellerinize sağlık çok güzel olmuş:))

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.