Browni Kurabiye













Yapımında kuzuların emeği geçmişse,
tadını sorgulamak ayıp olur ama değil mi?
O küçücük elleriyle yuvarladılar,
sonrada iştahla yediler...


Aşkla kalınız..!!!

Güliz GÜL..

Malzemeler:

  • 125 gr yumuşamış margarin,
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 1 adet yumurta,
  • 1 çay bardağı pudra şekeri,
  • 1 çay bardağı sıvı yağ,
  • 1 paket vanilya,
  • 1 paket kabartma tozu,
  • 2,5 su bardağı un.
Şerbeti İçin:
  • 2 çay bardağı toz şeker,
  • 2 çay bardağı su
Üzeri İçin:
  • Hindistan cevizi.

Yapılışı

Şerbeti için; küçük bir tencereye suyu, toz şekeri koyup, kaynatalım.
1-2 damla limon suyunu ilave edelim ve soğumaya bırakalım.
Kaba hamur malzemelerini koyup, ele yapışmayan yumuşak kıvamlı bir hamur yoğuralım.
Küçük parçalar koparalım ve elimizle şekil verip, önceden ısıtılmış 150° fırında 20-25 dakika fazla kurutmadan pişirelim.
Fırından çıkardığımız kurabiyeleri sıcak iken teker teker şerbete batırıp ve isteğe göre hindistan cevizi ekleyiniz. Afiyet olsun.


14 yorum:

  1. Çok eskiden birkaç kez yapmıştım bu kurabiyeyi. Tadı nefis :)
    Ellerine sağlık en çok da Eylül ve Ege nin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım tadı nefis, birde kuzular yapınca ayrı leziz :)) Sevgiler

      Sil
  2. Bundan bende yapıyorum. Ama içine hindistan cevizi koyuyorum oluyor sana cocostar kurabiye :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif Deniz çok severim cocostarı , mutlaka deneyeceğim :)) Sevgiler

      Sil
  3. Güliz ben onları öperim yanaklarından :)) Ellerine sağlık kuzucukların ve senin her zaman ki gibi şahanesiniz ben bunu yaparım haftasonu ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde yaptın mı? kurabiyeyi, yapmadıysan cezalısın bak :))) Çok tşk. ederim güzel yorumun için sevgiler..

      Sil
  4. Çocukların tatlılığından kurabiyelere bakamadım iyi mi :-)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Bu kurbişi sık yapar oldum. Bizimkiler hapur hupur yiyor.
    Senin yardımcılar da pek hamarat, öpüyorum sizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kurbişler tam yemelik ;) Ama bizde en çok ben yiyorum :)) Ellerin evinde analar yapar çocuklar yer, bizde çocuklar yapıp anasını yediriyorlar :DDDD Sevgiler

      Sil
  6. Böyle güzel bir tarif görmüşken denemek gerek. Ne zamandır yapmıyordum. Ama ben onlar kadar güzel yapabilirmiyim bilemedim,çok tatlılar maşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A kumasca çok teşekkür ederim güzel yorumun için...Eminim sende onlar kadar güzel yaparsın...Sevgiler

      Sil
  7. O ellerin yuvarladığı kurabiyeleri yer o elleride öperim,çok şeker görünüyorlar çok.

    YanıtlaSil
  8. sen ayrı onlar ayrı tatlı Güliz

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.