Soğuk Yoğurtlu Dövme Çorbası:)


      İlk Dövme çorbasını adamımın memleketi Adana'da yedim . Görümcem de çok güzel yapmıştı ki, o günden bu güne bende yaparım bu çorbayı yazları. Soğuk soğuk yaz sıcağında çok güzel gider.
    Bide Eylül kızda çok sever bu çorbayı, o niyetledir ki haftada bi pişer.:)) 
    İsterseniz dövmeyi çokcam haşlayıp, buzluğa atabilirsiniz. daha pratik olur. özelikle benim gibi çalışan hanımlar için çok pratik..

Malzemeler
  • 1.5 çay bardağı dövme (aşurelik buğday)
  • 2.5 su bardağı yoğurt
  • 2 adet kemikli et yada tavuk göğsüde olabilir.(olmasa da olur)
  • 1 iri diş sarımsak
Üzeri için
  • Tereyağı, zeytinyağı, nane, tarhun ve kırmızı biber

Nasıl yapılır?Dövmeyi akşamdan ıslağa bırakın. Sabah kemikli etle beraber düdüklüye koyun.(Ben 45 dakika pişiriyorum düdüklüde, ben dövmeyi  A101'den  aldım.) Üzerine 2 parmak kadar çıkacak şekilde su ekleyin. Dövmenin iyice yumuşayıp açılması lazım. Dövme pişip ve soğuduktan sonra  yoğurtu dövmenin içine döküp karıştırmaya devam edin. çok koyu olursa , biraz su ekleyin,Tuzunu atın. Sarmısağı ezip çorbaya ilave edin.Yağını kızartın. baharatlarını atıp çorbanın üzerine gezdirin.




     postumu balkonumda ki çiçeklerle bitireyim bugün..çiçekli, bol güneşli günler dilerimm.




Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.