Patates püreli et sote

                   Benim adam Adanalıdır, ama benim kadar sevmez eti, ben daha çok severim, özeliklede kırmızı eti severek yerim.Tam Adana geliniyim yani :))
                 Ama ilk başlarda çokta iyi değildim kırmızı etli yemeklerde ama zamanla olayı çözdüm..gayet güzel yapıyorum artık yemeklerini. Tabii daha adana kebap yapacak kadar ustalaşma dım ama, ilerde inşallah onuda öğrenirimm:) bu tariimde eski blogumdan:) kopya çektim yine bugün :)

Patates püreli et sote :)

Malzemeler
Et sote için :
1 kg kuş başı et
3 adet kuru soğan
3 adet kırmızı biber
2 adet domates
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı zeytin yağ
tuz,karabiber,pulbiber,kekik,kimyon isteğe göre baharatlar.

Püre için :
5-6 tane orta boy patates
1 yemek kaşığı tereyağ
1/2 su bardağı süt
1 su bardağı rendelenmiş kaşar.

Yapılışı:

Kuşbaşı doğranmış etimizi düdüklü tencerede 30 dakika haşlayalım.
Başka bir tencerede patatesleri de (kabuklu bir şekilde) yumuşayıncaya kadar 
haşlayalım.
Yemeklik doğradığımız soğanı ve biberi sıvı yağda kavuralım.içersini havunçu
 ekleyim
Domateslerin kabuklarını soyup küp küp doğrayalım.bi 15 dk pişirelim
Salçayı,baharatları,domatesi ve haşladığımız eti , soğanı ve biberi 
kavurduğumuz tencereye ilave edip kavurmaya devam edelim.
Hiç su ilave etmeden,kısık ateşte, tüm malzemeler iyice karışana kadar, 
yaklaşık 10 dakika pişirmeye devam edelim.
Püreyi hazırlamak içinse; haşladığımız patatesleri soyalım ve robottan geçirelim.
Bir tencereye tereyağını koyup eritelim, içine patatesleri ilave edelim ve bir 
kaç dakika karıştıralım.
Azar azar sütü ilave ederek karıştırmaya devam edelim.
Süt ile patates tamamen birbirine karışınca, yani tencere de sütü göremez 
duruma gelince kaşar peynirini ekleyelim.
Karıştırarak peynirin patatesle özleşmesini sağlayalım ve ocaktan alalım.
Servis tabağına püre ve et soteden istediğimiz miktarlarda yan yana koyup 
servis yapalım.
Afiyet olsun…
evet fotomuzda burda :)))

ImageShack, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting site



5 yorum:

  1. Elinize sağlık Çok nefis görünüyor sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. üfff yaaa sen valla çok hamaratsın marifetlisin. evdekiler çok şanslııııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deep öyle hamarat marifetli değilim canım ya, sadece meraklıyım, derme çatma, düşe kalka gidiyorum işte :))

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.