İncir Reçeli (Olgun İncir)

        Diyeceksiniz ki, bu sıraya incir mi kaldı ki, incir reçeli yapalım, ammmannn ne yapam , ancak vakit bulabildim, 2 bebe, iş güç :))) artık seneye yararı olur belkide sizlere..İncir reçeli yapmadan önce çok araştırdım, bazı tariflerde inciri hiç bölmeden yapmışlar, ben bir köy kızı olaraktan doğrusu buna göze alamadım, çünkü bilirim ki dalında süper görünen, görüntüsü muhteşem olan incirden hiç beklenmedik misafirler çıkabilirler, onun içindir ki siz siz olun içini açmadan sakın pişirmeyin :)) haaaa bölünce reçelden çok marmelata benziyor ama tadı süper, deneyin derim :))


Malzemeler



  • 4 kg. olgun  İncir

    • 5 su bardağı şeker
    • 2 su bardağı su
    • 6-7 diş limon tuzu
    • 2 adet karanfil
    • 1 çay kaşığı tereyağı


    İncir Reçeli Nasıl Yapılır?
    • İncirleri soyun ve büyüklüğüne göre ikiye veya dörde bölün.


    • Yayvan bir tencereye dizin.
    • Üzerine şekeri ve suyu ve 2 adet karanfili ekleyip kısık ateşte şekeri eriyene kadar tutun.



    • Yarım çay kaşığı tereyağını ilave edin ve orta ateşte suyu kıvamlı bir hâl alana kadar pişirmeye devam edin. Ocaktan indirmeden 5 dakika önce limon tuzunu ekleyin.
    • Hemen tüketmeyecekseniz, sıcakken kavanoza doldurup ağzını sıkıca kapatın ve ters çevirin.
    • Hemen tüketmeye başlayacaksanız, kavanoza koyup soğuduktan sonra kapağını kapatın.ben son olarak içine cevizde koydum ayrı bi tat verdi.



    Püf Noktası :

    •   Tereyağı reçelin üzerine kefinin çıkmasını önlemek için ekliyoruz. Kesinlikle işe yarar..
    • Reçeli kaşıkla karıştırmak yerine, tencereyi hafifçe sallayarak karışmasını sağlarsanız, incirler daha az  dağılır.



    Hiç yorum yok

    Blogger tarafından desteklenmektedir.