Köy sütünden ; Süt Reçeli :)) Dulce de leche

       Bu günlerde çoğu blogda görüp denemem lazım dediğim süt  reçelini yaptım bugün, hazır öğleden sonrada 29 ekim tatili başlayınca , fırsat bu fırsat dedim ,köyden getirdiğim sütte var en doğalından,:)) koyuldum reçele ,  benim reçel tam 1 saate oldu, kıvamı da , tadı da çok güzel  ben tadından vanilyalı dondurma tadı aldım..dondurma tadında yani :))) Adamımda  beyaz çikolata tadı aldı.:))her ikiside güzel yani , kısçeme sabahları ekmek üstü ohhhh miss :))
     Bu arada çok hastayım, bildiğiniz gibi değil, sinüzit olmuşum :(( ilaçlarla ayaktayım, aslında şöyle bi yatsam dinlenip , iyileşeceğim ama nerdeeeeeee :)) Anne olmak zor, yapılacak bişi yok :)) hastada olsak ayakta olmak zorundayız..şimdiden bana geçmiş olsun deyip tarifimize geçelim, ben tarifte biraz doğaçlama yaptım,, ama değdi, sizde damak tadınıza göre eklemeler, çıkartmalar yapabilirsiniz.:)) 


Süt reçeli ( Dulce de leche )
Malzemeler

  • 5 su bardağı süt (Ben taze süt kullandım, köyden getirdim , bildiğimiz natural süt :)))
  • 1 su bardağı şeker, şekeri fazla sevmeyenler biraz azaltabilir, biraz yoğun oluyor, ben bi dahaki ne yarım su bardağından biraz daha fazla koyacağım ..
  • 1 silme çay kaşığı kabartma tozu
Damak tadınıza göre eklenecekler:))

  • 1 Kutu Krema  ( 200 ml)  Ben İÇİM  marka kullandım.
  •  1 paket Vanilya
  • 2-3 tane damla sakızı
Gelelim tarife;

  • Süt, krema ve şekeri tencereye koyup kaynamaya bırakın. Derin bir tencere kullanın çünkü kabartma tozu eklenince köpürüp kabarıyor. Kaynamaya başlayınca içine karbonatı ekleyin. Çırpıcıyla karıştırın.
  • Kaynamaya devam ettikçe sütün rengi değişmeye başlayacak. Reçeli yalnız bırakmayın ki dibe tutmasın.
  • Orta hararetli ateşte ara sıra karıştırarak 1 saat kadar pişirin. 
  • Kaşıkla alıp akıttığınız da cıvık muhallebi kıvamında olması lazım. Bekledikçe katılaştığı için çok aşırı koyulaştır mayın.
  • Pişen süt reçelini kavanoza koyun. Soğuyunca ağzını kapatıp dolaba kaldırın. Dolapta en az 2 ay dayanan bir reçeliniz olacak.
  • Afiyet şeker olsun...




Köy demişken köyden fotolarla bitirelim postumuzu
 haden eyi geceler gari :)















Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.