Portakallı Havuçlu Kek..




















    Mis kokulu portakalın kabuğu, suyu kekte buluştu. Kolay, zahmetsiz, çabucak yapılabilecek bir tarif. Birde küçük bir öneri..Şimdi malum portakal çok , hazır bitmeden kabuklarını rendeleyip derin dondurucuya koyunuz ki, yazın ortasında portakallı kek isterim diyen kuzulara hazır ve nazır olsun :))


Malzemeler:





3 adet yumurta 

½ su bardağı sıvı yağ 
1 portakalın suyu 
2 su bardağı elenmiş un 
1 su bardağı toz şeker 
1 adet portakal kabuğu rendesi 
1 adet rendelenmiş iri havuç 
1 paket kabartma toz 
1 paket vanilya

  • Kreması için:
  • 3 çorba kaşığı labne peyniri 
  •  1 çorba kaşığı pudra şekeri 
  • 2 çorba kaşığı sıvı krema 
  •  1 çay kaşığı vanilya 

Yapılışı:


Önce yumurtalar çırpılır. Şeker ilave edilip tekrar çırpılır. Sıvıyağ, portakal suyu,rendesi ve rendelenmiş havuç ilave edilip karıştırılır. En son elenmiş un vanilya ve kabartma tozu katılıp iyice karıştırılır. Tarifi aldığım blogda arkadaş üzerine alüminyum folyoyla kapatıyormuş, bende denedim ..memnun kaldım..tarifin orjinali burda @http://www.pelinchef.com/2013/11/portakalli-havuclu-kek.html Önceden 170 dereceye ısıtılmış fırında pişirilir.ilk 10 dk sonra ben fırının ısısını 150 dereceye düşürüyorum. 40 dk pişiyor benim fırınımda. ilk 10 dk kesinlikle fırının kapağını açmıyoruz..:)) 
Kreması için bütün malzemeleri karıştırıp, iyicee çırpıp kekin üzerine döküyoruz..

Mutlu ve huzurlu kalın..

2 yorum:

  1. Ellerinize sağlık maşaAllah ne güzel de kabarmış harika görünüyor. sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tşkler canım..pelinchefin yaptığı gibi yaptım,ilk yarım saat alüminyum folyo ile kapatınca..gerçekten çok güzel kabardı.sevgilerimle

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.