El açması ıspanaklı börek :))

       










      Hani geçende yazmıştım..Hiç yufka falan açmadım ama öğrenmediğime pişmanım diye..
      Dünde dedim ya ben bunu neden yapamayayım ki, Yapan nasıl yapıyo, bende yaparım, ilk yapamam, ikincide yapamam, üçte, dörtte öğrenir giderim dedimm..
      Aldım elimi oklavaya, yaptım ilk denememi,, 
O evin içine yayılan koku varya, bu koku için bile mutlaka 
denenmeli....
İnsan neyi yapacağım demişte yapamamış kii, 
bide böreği yapacağın kişilere aşkla bağlıysan..Ne dağ dayanır ne tepe.. 
Aşkla bağlı olunanlar 
süper olmuş karıcığım, annecim demişse , 
kim tutar Güliz seni:)) 



Hamuru için malzemeler

  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 2 adet yumurta
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • Aldığı kadar un
  • 1 çorba kaşığı mısır nişastası
İç malzemesi
  • 750 gr.ıspanak
  • 150 gr.beyaz peynir,çökelek veya lor peyniri
  • 1 demet maydanoz,yarım demet dereotu
  • Biraz karabiber,pulbiber
Ispanaklı böreğin yapılışı
  • Hamur malzemeleriyle ele yapışmayacak ama yumuşacık bir hamur yoğurun.
  • Hamuru altı - yedi bezeye ayırın.
  • Her bir bezeyi açabildiğiniz kadar açın. 
  • Üzerine 4-5 yemek kaşığı zeytinyağı sürün
  • Bir yemek kaşığı kadarda un serpin.Bu böreğin gevrekliğini artırıyor.
  • Kenar kısımları içe katlayıp rulo yapın ve yağlanmış tepsiye kol böreği şeklinde dizin.
  • Böreğin üzerine 1 yumurtayı ve 2 yemek kaşığı yağı çırpıp sürün.
  • 150 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirin.
Keyifli hafta sonu tatili dilerim !!!






2 yorum:

  1. nefis görünüyor ve kabartma tozuyla yapılıyor olması ayrı bir ilgimi çekti.Bu tarifini not ediyorum deneyeceğim.Ellerine sağlık canım.Görüntü süper...

    YanıtlaSil
  2. Çok tşkler şulecim..Eminim senin elinde daha güzel olacaktır..

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.