Gül kurabiye, çiçek , böcek ve hayatım :))












Lise 1 yada 2. sınıfım ;
 Bir gün arkadaşım Güliz;  
Adını çok mu seviyorsun diye sordu..
Hiç düşünmedim dedim, neden sordun? 
Ne bileyim uzun zamandır dikkat ediyorum, bi kalem aldın mı eline boş bulduğun her yere adını yazıyorsun dedi..
 Hakikaten de ne zaman elime kalem alsam boş bir yer bulsam adımı yazıyorum, ha bide kalp çiziyorum en güzelinden..:)) sonradan o günü hatırlayıp  yine adımı yazmışım dediğim çok olmuştur.:) 
Aradan geçen uzun yıllardan sonrada Sevgili; 
 İsmimin yanına en güzelinden , hasından, en doğalından GÜL soyadını verdi, 
çok sevdiğim ismimin yanı başına.
Güliz GÜL...
Doktorum evlendikten sonra, adın artis adı gibi oldu kız demişti bana :)
Gelelim esas konumuza 2 yada 3 sene önceydi,
 Gelin - görümce evime misafirliğe geldiler ..görümce arkadaşım, gelin de ilk defa gelmişti evime.
Görümce yani arkadaşım:) bizim gelin diyor ki, ne çok güllü eşyası var arkadaşının evinde..
O güne kadar yine hiç dikkat etmemişim,sanki güllü eşyaları alan ben değilmişim gibi :)) baktım şöyle bi etrafıma hakikaten de her şeyde bi çiçek, bir gül...  
Çiçekleri bu kadar sevmemde ismimin bir katkısı varmı bilmem ama
benim çiçek, böcek aşkım ruhumda var..
Eeee hal böyle olunca,
Dışarıda ağaçlar, Balkonumda ki çiçekler tomurcuklanmaya başlayınca,ben de evde çiçeklerle
uğraşıyorum her zamanki gibi..
Tıpkı bu güllü kurabiyeler gibi:))
tabiki illaki pembe..:))
Pembe gönlüm sende..




Malzemeler
  • 125 gr Margarin (oda sıcaklığında)
  • 1 Su bardağı pudra şekeri
  • 1 Paket vanilya şekeri
  • 2 adet yumurta
  • 400 gr Nişasta
  • Aldığı kadar un (1,5 su bardağı)
  • Cay kaşığının ucuyla çok az gıda boyası
Yapilisi:
  1. Margarini, pudra şekerini, vanilya , yumurtayı, nişasta ve gıda boyasını  geniş bir yoğurma kabına koyun ve yoğurun, ardından unu yavaş yavaş ekleyip yoğurmaya devam edin, kulak memesi yumuşaklığın da bir hamur o olana kadar un ekleyin ve yoğurun.
  2. Hamurunuzu  tezgahın üzerinde merdaneyle açıp kurabiye kalıbı veya bir cay bardağı yardımıyla daireler kesin
  3. Kestiğiniz dairelerden üç tanesini üst üste yarim ay seklinde dizin ve bir ucundan başlayarak rulo yapın, yaptığınız ruloyu ortadan ikiye kesip gül sekli verin ve yağlı kağıt serili tepsiye dizin.
  4. Kurabiye hamuru bitene kadar bu isleme devam edin, hazır olan gül seklindeki kurabiyeleri daha önceden ısıtılmış 170°li  fırında üzerleri hafif pembeleşene kadar pişirin.
  5. Kurabiyeler soğuduktan sonra pudra şekeri serpip servis yapın.
Pembeler içinde aşk dolu bir gün olsun...❤❤❤
Güliz GÜL...

2 yorum:

  1. pembe kurabiyeler.. yemeye kıyamaz insan:):)

    YanıtlaSil
  2. haklısın, bizde izlesek mi, yesek mi bilemedik..

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.