Kızını kısır la karşılayan anne.:)))











            Bugün izinliydim ..Kızım okuldan gelene kadar ne yapsam nasıl karşılasam diye bir düşünce, çalışan annelerin sorunu biliyorsunuz. biz öyle karşılayamıyoruz kuzularımızı..Evde olunca insan ayrı karşılamak istiyo sevdiklerini..:(..bi heyacan bende, kek yapayım desem yeni yaptım , börek desen hafta sonu paso börek yedik..Hem evde hem misafirlikte:))) Eeee ne yapsam ne yapsam....Neyi sever sever derken ve buldum kızım bayılır kısır, mercimek köftesine....Hemen koyuldum Öğlene yetiştireyim diye..Eylül geldi Annecim ne yaptın bana ..Kısır yaptım aşkım dedim..Diyaloğu aynen aktarıyorum; Annecim süpersin ,Ellerine sağlık sonra şöyle bi mutfağa baktı, annecim biraz fazlaca dağıtmamış mısın mutfağı demez mi:))) Benzeme kızım bu kadar babana :))))
Hani kısırın tarifimi dediniz.. Buyrun efendim :)
Malzemeler:
  • 2 su bardağı ince bulgur
  • 2 su bardağı sıcak su
  • 7-8 taze soğan
  • yarım demet maydanoz
  • 4 diş sarımsak
  • 1 kuru soğan
  • 3 ad yeşil biber
  • 2 ad kırmızı biber
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • Kornişon salatalık turşusu
  • bir tatlı kaşığı tuz
  • 2 yemek kaşığı kuru nane
  • 2 yemek kaşığı pul biber
  • 1 yemek kaşığı öğütülmüş karabiber
  • 1 kahve fincanı limon suyu
  • 1 kahve fincanı zeytinyağı
  • 2 çorba kaşığı kuru nane
  • bir avuç taze nane yaprakları
  • 2 domates
hazırlanışı:
  1. Bir yemek kaşığı domates salçasını ve bir yemek kaşığı biber salçasını bir bardak sıcak suyun içinde eritin. bu suyu, geniş ve yayvan bir kaba koyduğunuz 2 su bardağı bulgurun üzerine dökün. ardından bir su bardağı sıcak suyu ve 1 tatlı kaşığı tuzu ekleyin. ara ara  karıştırarak bulgurun suyu çekmesi için bekleyin. (yaklaşık 15-20 dakika)
  2. taze soğanların beyaz kısımlarını ortadan ikiye bölün. Yeşil kısımlarıyla birlikte geniş bir kaba ince ince doğrayın. Maydanozları ve biberleri, salatalık turşusunu küp küp doğrayın, sarımsağı ve kuru soğanı da ince ince doğrayıp,zeytin yağı koyduğunuz küçük bir tencerede sarımsağı, soğanı hafif kavurunuz .Kavurduğumuz soğanlar soğuduktan sonra  hepsini kabın içinde karıştırın. 
  3. soğan, sarımsak  karışımını bulgura ekleyip karıştırın.
  4. Limon suyunun içine kuru nane, pul biber ve tuz ekleyip, 1 kahve fincanı zeytin yağı ekleyip iyice karıştırıyorum sosumuz hazır.hemen bulgura dökmeyip ,kenarda bekletiyoruz.arzu ederseniz nar ekşisi de sosun içine ekleyebilirsiniz.
  5. Sos hariç bütün malzemeleri(Maydanoz, nane, kırmızı biber, yeşil biber, salatalık turşusu, karabiber bulgura ekleyip karıştırın.
  6. Sosuda üzerine ekleyip iyice karıştırınız..Sunuma hazırdır. afiyet olsun..

 mutluluktan ve gülümsemekten yana kullanacağınız bir gün diliyorum..
Güliz..

2 yorum:

Blogger tarafından desteklenmektedir.