Baharatlı ev yapımı cips...










Hani o her yemeği beğenmeyen , her meyveyi yemeyen Eylül var ya..
O Eylül var ya o Eylül...:))
Hani benim kısçe :))
Çitosu buldu mu ..
2 paketi  yese bana mısın demiyor..
Hele Ege, 
o küçücük boyuyla,
ıhhh ıhhh diye oda istiyor.
Fakat ne kadar zararlı olduğu da malum.
Eee hal böyle olunca..
Boş durur muyum..
Çitosun da doğalını bulurum..
Önce ırım kırım ettiler, bi dudak büktüler..
Ama sonradan tuttular..
Yanına da kese yoğurdundan da sos..
Ohh miss...
Yalnız bir itirafta bulunayım...
En çok da ben yedim.
Biri beni durdursunnnnnn ....


Malzemeler: 
* 2 Adet Lavaş
 * 2 çorba kaşığı zeytinyağı 
* Neredeyse toz halinde kaşar rendesi
 * 1 diş sarımsak, ama çok iyi dövülecek 
* Nane, pul biber, tuz 

Yapılışı: İlk önce lavaşları üst üste koydum.3 parmak genişliğinde şeritler kestim.Sonra bu şeritleri  üçgen elde etmek için çapraz kestim.Bir kabın içinde zeytinyağı, baharat, sarımsak ve kaşar rendesini karıştırdım.Bu kaba lavaşları da ilave edip bir kaşık yardımıyla karıştırarak tüm malzemelerin lavaşlara yapışmasını sağladım. Tepsiyi yağlı kağıtla kapladım.Fırını 200 C'de ısıttım.Tepsiye dizdiğim cipsleri fırına verdim.Zaten 2-3 dakikada kızarıyorlar.Fırındakileri alıp, yerine hemen yenilerini koydum.Bu şekilde bu leziz ve dışarıdakilere göre daha sağlıklı cipsleri elde ettim.

Dipsosa gelince:Kese yoğurdunun içine , nane , kekik koyup güzelce karıştırınız..Benim baktığım tarif de içine mayonezde koymuşlar ama ben koymadım, koymadan da güzel..siz kendi damak tadınıza göre değerlendiriniz..

Sevgiyle ve neşeyle kalın !!!
Güliz GÜL

6 yorum:

  1. Gülizciğim bayıldım bu fikre:)) Sendeki miniklerden bir tane de bende var:)) Bu arada kese yoğurdundan dipte harika gözüküyor. Acaba yapıp, kenarından kıyısından ben de mi dalsam:)))) Biri bizi durdursun diye bağırırız birlikte:))

    YanıtlaSil
  2. Nilgüncüm kuzular için gerçekten süper fikir..Biliyorum biliyorum senin miniği, Takipteyim miniğinle , seni:) zaten miniklerden çok ben yedim, sende çaktırmadan dal bir kenarında..Ama durdurabilene aşk olsun..Mutlu kal..

    YanıtlaSil
  3. Bu ara bu cipslerden o kadar çok görüyorum ki..yapacağım ben de..inşallah..hep unutuyorum ama yeniden hatırladım sayende..bu akşam lavaş alayım güliz ciğim.

    YanıtlaSil
  4. Dilekcim uzun zamandır yoktum.eğer denediysen, nasıl beğendin mi?

    YanıtlaSil
  5. Aaaa çok şaşırdım *-* Nereden buluyosun böyle tarifler hayreeet yaa <3<3<3
    patatesin kendisi ile yapılabileni var mıdır?
    Bunun tadı patatese benziyor mu tipi çok benzemiş ama
    Bravo yaa <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başkanım öyle ahım şahım patates cipslerine benzemiyor tabiki :)) Ama şimdilik benim kuzuları kandırıyor..Ama seni kandırır mı bileme :)) Sevgiler..

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.