Anne hilesi :)








Hani hafta sonu yaptığım vanilyalı bisküvi vardı ya,
çok bereketli olmuştu, yarısı yendi, 
yarısı kaç gündür bir mutfak masasının üstünde, bir tezgahta geziyor, 
kimse yüzüne bakmıyordu..
Eeee ne yapayım yenilmedi diye atayım mı, ? 
Atılır mı atılmaz tabi ki :)
Hemen siz misiniz o kurabiyeyi yemeyen dedim,
bir vanilyalı muhallebi hazırladım , 
kurabiyeleri sütle ıslatıp, kavanoza koydum, üzerine muhallebi, 
arasına da muz dilimledim, yine muhallebi ve kurabiye, 
en üste muhallebi koyup, üzerini de güzelce süsledim, 
baktım ki daha hazırlarken tombik parmaklar uzanmaya başladı, 
Dedim ki kendime, doğru yoldasın Güliz ilerle,, 
siz misiniz kurabiyeleri yemeyen :)))
Anne hilesi derler işte buna :)


Muhallebi
  • 4 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 1 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağından biraz az şeker
  • 1 poşet krem şanti
  • 2 yemek kaşığı teremyağ
  • Muhallebinin yapımı;
           Tencereye süt,un,nişasta,yumurta,şeker, vanilini koyup mikserle çırpın topak kalmasın.ocağa koyun. tereyağını ekleyin.göz göz olup kaynayana kadar sürekli karıştırın.kaynayınca ocaktan alın. ılıyana kadar bekletin.Ilıyınca 1 paket toz halinde KREM ŞANTİ paketini muhallebinin içine dökün.MUTLAKA mikserle en az 10 dk. çırpın. 
Bol gülücüklü bir gün olsun..!!
Güliz GÜL

8 yorum:

  1. günaydın,
    eline sağlık 10 numeroo

    YanıtlaSil
  2. Günaydın havvacım..Sende erkenciler densin anlaşın..Çok tşk. ederim..Mutlu kal canım..

    YanıtlaSil
  3. harikaaaa..... vanilya kokusu buraya kadar geldi:):)

    YanıtlaSil
  4. oh oh daha ne olsun,süper,atom bi tatlı olmuş,ellerine sağlık şekerim :)

    YanıtlaSil
  5. GÜNEŞ ÜLKESİNDEN ÇOK TŞK. EDERİM CANIM..VARMI VANİLYA KOKUSU GİBİ MİS MİS :)

    YanıtlaSil
  6. Şulem çok tşk. ederim ,canım benimm..

    YanıtlaSil
  7. Ayy onlar ne öyle Güliz çok canım çekti hepsinin karışımını hayal ettimde nefistir herhalde tadı eine sağlık çocuklarada sanada afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  8. Meltemim çok tşk. ederim canım...Çakma tatlı işte..ama tadı çok güzel oldu..

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.