Kışlık Domates Sosu








Biraz geç kalan bir tarif,
çoğumuz yapmıştır,
yapmayanlar içinde biraz geç kalınmış:)
ama bunun senesi de var değil mi?


Huzur dolu bir gün olsun !!!
Güliz GÜL...




Malzemeler;

5 kilo  domates
1 ,5 yemek  kasigi  kaya  tuzu
1 cay  bardagi siviyag

Yapılışı;

Domatesler  yikanir,kurulanir , rendenin iri  tarafiyla  rendelenir.Kabuklarini ben  soymadim vitamini kabugunda  oldugu  icin.
Büyük  derin  tencereye  rendelenmis domates,tuz,siviyag  eklenir,  kaynamaya  baslayinca arada  bir  karistirilir.Üzerine  biriken köpük alinir.  20, 30 dakika  kadar  kaynatilir.
Kavanozlar  sicak  suyla yikanir, domates püresi ocaktan  alinir, sicakken hemen  kavanozlara doldurulur.
Kapaklari kapatildiktan  sonra   pecete  serili  zemine    ters cevrilir. Bir  gün  bu  sekilde  bekletildikten  sonra serin   yerde  muhafaza edilir.



14 yorum:

  1. eline sağlık,
    senin ambalajını da yerim ben
    :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havvam çok tşk ederim...ambalajım cici olmuş ama dimi :))

      Sil
  2. gulizcim,,,ellerine saaglik
    sizin oralari bilemem ama bizim buralarda domatezin zamani geciyor,,
    onun icin biz gunes varken:)yapmak zorundayiz
    ama harika bir sey bu bizim mutfaklar icin,,,bayiliyorum
    kimse duymasin ,,sorarsan tek basinayim
    ama neredeyse 70 kilodan yapiyorum,,,bir kac seferde
    tabi oglusuma...ese dosta falan veriyim derken:))))))))opuyorum seni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cihanım tarif geç kalmış bir tarif,
      bizim buralardada geçmek üzere,
      ayrıca süpersin ,
      70 kilo ha,,
      kutluyorum seni, gani gönüllü bayan, gönlü bol , kalbi bol, eli bol,,
      ellerine sağlık..
      sevgilerimle..

      Sil
  3. Ellerine sağlık! ambalaj çok cici bende bu sene yapıp paylaşmıştım blokta,,
    öperim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hatırlıyorum sebuş, senin soslarda çok afiliydi..benimkiler senin ki kadar olmasada süsledik işte biraz..sevgilerimle..

      Sil
  4. Afiyetle tüketin,ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  5. Datça'nın güz domatesleri tarlalarda kızarıyor, domates sosları yapma şansımız daha var, tarif için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Moon rica ederim...bizim buralarda artık tarlanın son domatesleri kaldı..sosluk değil... darısı seneye artık :) Mutlu kal

      Sil
  6. Ellerinize sağlık, domates ve diğer kırmızılar hepsi cezbedici. Eilmi uzatıp alsam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tşk. ederim, ne demek siz isteyin hepsi sizin olsun...:) Sevgiler..

      Sil
  7. Ellerine sağlık Gülizim:)) Şu domateslerin yanına varasım geldi:)) Çok çekici duruyorlar. Sevgiler can Muğlalı:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgünüm hoşgelmişsin , özlettin kendini, Kucak dolusu sevgiler..

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.