Ev Yapımı Nar Ekşisi


























Hafta sonu;
köydeydik ,
fotoğraflardan sonra,
çokta anlatmaya gerek yok değil mi ?
Tabiatın ortasında,
hepsi ev yapımı,
içine sevgi katılan,
Afiyetle tüketilen..

Mutlu bir gün olsun !!!
Güliz GÜL..


MALZEMELER:

Evdeki ekşi nar

YAPILIŞI:
Narlar bıçakla kesip tanelerini ayıklayın.kolay bir yöntem söyleyeyim.narı ikiye üçe bölün.taneleri avcunuza bakar şekilde narın kabuğuna tahta kaşıkla veya tokmak ile vurun.kabuğa vurdukça taneler dökülür.
Geniş ve çukur bir leğende biriksin.bu arada hem nar tanelerini ayıklayın. nar tanelerinin zarları da karışır.  zarları içinden ayıklayın..zar olursa acı tat verir.
Temizlenen nar tanelerini iki yöntemle sıkabiliriz.Biz burada sıkma makineleri var biz onda suyunu çıkardık. siz evde meyve sıkacağınız varsa onunla suyunu çıkartınız..ne kadar su çıkarırsanız o kadar nar ekşisi fazla olur.
Bizim narın suyu çok çıktığı için kazanda yaptık siz evde  çelik tencereye koyun.ocağın orta gözünde yüksek ateşte pişirin. kaynarken üzerindeki köpükleri sürekli alın.
Arada karıştırın ,sürekli karıştırmayın nar ekşisi kaynarken taşmaz ,kabarmaz.kıvamı olduğunda kabarıyor.o zaman da ocaktan alınız.
Nar ekşisinin ,pekmez kıvamına geldiğinde tamamdır, Biz koyu sevdiğimiz için biz biraz daha fazlaca kaynattık..sizde damak tadınıza göre kıvamını ayarlayınız... kapatınca soğuyana kadar bekletin.soğuyunca kavanoza koyun.buzdolabına koymaya gerek yok. Afiyet olsun…

Not : 
1: 20 kilo nardan 10 kg da nar suyu çıkmakta.Nar iri taneli ise 10 kg nar suyundan  1 kilo nar ekşisi çıkmakta. .Bizim nar çok fazla olduğu için ekşisi de çok oldu, sizi yanıltmasın 10 kg nar suyundan 1 kilo nar ekşisi..
2: Nar ekşisini eğer evde tencerede yapacaksanız yüksek ateş de kıvam alması 3,5  saat kadar, yukarıda belirttiğim gibi olduğunu kabarmaya başladığında anlarsınız. aynı reçelde ki gibi üstünde beyaz kabarcıklar oluşuyor. Yok bizim gibi odun ateşinde pişirecekseniz 3 saat uygun, yok biraz koyu olsun derseniz 3,5 saat yeterli.. ama dediğim gibi kıvamının geldiğini kabarmaya başladığında , beyaz köpükçüler oluştuğunda olmuş demektir..

19 yorum:

  1. günaydın güliz,
    ne kadar kolaymış nar ekşisi yapmak,
    keşke açıklasaydın kaç kilo nardan kaç kilo ekşisi çıktı diye!
    market raflarında satılan nar ekşisi,aslında minicik yazıyla belirtiliyor sosu diye,gerçek nar ekşisiyle uzaktan yakından ilgisi yok!
    ellerinize sağlık,sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havvacım aslında çok ta kolay değil, yazması kolay, :))yoksa narların çıkartması, suyunu çıkartması pişmesi baya zaman alıyor. Sen yazdıktan sonra yazımı tekrar düzenledim canımcım, tşk ederim ikazın için..Market deki nar ekşisinin çok nar ekşisiyle alakası yok aslında ama olmayınca alıyoruz işte..Kucak dolusu sevgiler canımcım..

      Sil
    2. Geçen yıl ben de ilk kez yapmıştım satılan nar ekşisi ile gerçekten de hiç mi hiç bir alakası yok..evde yapılan muhteşem oluyor tadınca kanmiyor insan gerçekten mutlaka mutlaka evde yapılmalı antioksidan deposu:) afiyet olsun kareler şahane bu arada..sevgiler.

      Sil
  2. Günaydın, sabah falan demeden böyle güzel bir sofra hayal ettim sayenizde,görseller müthiş, nar ekşisi denenesi :)) sevgiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tşk ederim Gülaycım güzel yorumun için...Sevgilerimle..

      Sil
  3. Ben bu nar ekşisini evde yapmayı düşündüm de biran hemen vazgeçtim:)) nar bile ayıklarken sıçrayıp etraf batırıyorken bunu düşünemedim.. evet evet en iyisi böyle dışarda yapmak güliz!
    Enfes bir hafta sonu olmuş karelerden belli,
    güzel geçsin haftan,
    öperim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sebuş evin içinde gerçekten zor yada baya büyük bir örtü kullanmalı, ama bahçede imkanın varsa mutlaka dene, bi daha asla marketten almak istemeyeceksin, hafta sonumuz hem yorucu , hem güzeldi, güzel dileklerin için tşk. ederim..Hepimize musmutlu bir hafta olsun..Kucak dolusu sevgiler..

      Sil
  4. Oh miss gibi. :) Renkler köfteler... Köy gibisi var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ersin yok köy gibisi, doğa, tabiat süper süper...Köftelere diyecek zaten yok :)) renklerin her çeşidi ayrı bir şölen...

      Sil
  5. geçenlerde lezzet haritasında izlemiştim gerçekten el emeği göz nuru :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günlük yaşamım kolay gibi görünse de zahmetli iş gerçekten , el emeği göz nuru, sevgiler..

      Sil
  6. ufff bu nası post. baş döndericiiiiii :)))) bi de ama bende mimin var kıııı :))))

    YanıtlaSil
  7. Çok lezzetli görünüyor hepsi Afiyet olsun

    YanıtlaSil
  8. köy başka bambaşka, ben nar suyu yaptım az şekerle kaynatın kavanoza doldurup konserve ettim. tüm kareleri çok sevdim. gidecek bir köyünün olması şans , benim ve ailemin hiç köyü olmadı, ailem göçmen ama geldikleri yerde şehirmiş... köyümüz olsun çok isterdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Moon ben çok severim köyümü yanlız bende şansızlardanım, çünkü köyümün altında kömür çıktığı için kaç yüzyıllık köyüm taşınmak zorunda kaldı, neyseki annemler çocukluğumda yazın taşındığımız ovaya yerleştilerki, en azından az çok oradaki anılarımız var..Kucak dolusu sevgiler..

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.