TAM BUĞDAY EKMEĞİ






Tam buğday ekmeğini,   ilk kez denedim
Hafta sonu kahvaltısına
Ayva reçeliyle yuvarladık gitsin,
Fotoğraflarda içi hamur muş gibi göründüğüne bakmayın,
Dayanmaya gücü kalmayan ev kuzularına 
bir an önce yetiştireyim diye,fırından çıkar çıkmaz,dumanı üstünde 
çekildiği içindir.:))
Yoksa ekmek gibi ekmektir.:)
Nasıl yaptığıma gelince;
1 bardak sıcağa yakın ılık sütün üzerine 
1 Paket kuru maya 
1,5 yemek kaşığı pekmez koyup,  çırpıcıyla mayayı eritene kadar çırptım. 
10-15 dakika köpürmesini bekledim. 
45 gr erimiş tereyağı,
Bir çay kaşığı tuz, 
Aldığı kadar tam buğday ununu ekleyip, iyice yoğurdum
Aynı kabın içinde ağzı kapalı olarak sıcak bir yerde 1 saat mayalandırdım.  Bekleme süresinin sonunda hamuru, hafifçe unladığım tezgahta pürüzsüz bir hal alana kadar tekrar yoğurdum. Ekmek şeklini verip üzerine bıçakla derin kesikler attım. 
Ekmeği küçük bir tepsiye koydum,
180 derecede 30-40 dakika pişirdim.
Afiyet olsun.

Hayallerinizin gerçekleştiği bir gün olsun!
Güliz GÜL.


16 yorum:

  1. Gülizim, dur! Kaldırma sofrayı ben, diyet peynirimi alıp geliyorum;)))) afiyet olsun cancağızım hepinize.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bekliyorum çabuk gel.:) Ama çok bekletmeye gelmez:)))haberin olsun..Kuzular kurt gibi acıkmış..:)) Sevgiler.

      Sil
  2. off şahane görünüyor güliz.. sabah sabah iştah kabarttı resmen:)
    ellerine sağlık,
    öperim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk denemem ama memnun kaldım sebuş..Hakkaten iştah kabartıyor. ama bunlar kilo demek :(((.Mutlu kal canım..

      Sil
  3. Yine neler yapmışsın Güliz ciğim sen. harika olmuş. bayıldımmm yaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilekcim çok tşk ederim güzel yorumun için...Sevgiler canımcım...

      Sil
  4. ev yapımı ekmek gibisi yoktur, hele de kara undan, çok lezzetli olmuştur çok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Moon en güzeli de o evin içindeki ekmek kokusu yok mu..işte en nefisi de o.:))sevgiler..

      Sil
  5. Ayyy rengi görüntüsü nefis
    Hem sağlıklı hem lezzetli görünüyo heeeee bayıldımmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadriye en güzeli kokusu canımcım...Kucak dolusu sevgiler...

      Sil
  6. Nasıl güzel bir ekmek olmuş öyle,ellerine sağlık canım.nefis görünüyor.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Nefis görünüyor ellerinize sağlıık.

    YanıtlaSil
  8. Kokusu burnuma geldi :) ellerine sağlık. Hep denemeye çekiniyorum yaparım belki korkularımla yüzleşip :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende o korkanlardandım Mervecim..Ama korkulacak bişi yokmuş. ben sadece üzerine hafif tutturdum sen benden önce davran. gerçi fenada değildi kıtır kıtır ama :))) Mutlu kal....

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.