EVDE YOĞURT veya SÜT KAYMAĞINDAN TEREYAĞI YAPIMI




















YAPIM AŞAMASINDA UYULMASI GEREKEN KURALLAR :)

Kural 1: Çocukken annen yaparken karşıdan gördüğün, ooo çok  basit dediğin kadar değil...
Kural 2: Evde anne su , anne süt  diyen çocuklar varsa uyudukları zaman beklenmeli...
Kural 3: Eşinin 40 yılda bi dışarıya çıktığı günde yapılmamalı...
Kural 4..Ama bu kuralların dışında da ben yaparım derseniz O BAŞKA :)))
Kural 5: Bu kadar  zorluğun sonunda değdi mi?? derseniz 
MUHTEŞEM...


    MALZEMELER:
   2 Kase yoğurt veya süt kaymağı,
   1 çay bardağı soğuk su        
          
         YAPILIŞI:
      Toplanarak biriktirilen  kaymaklar dondurucudan çıkarılıp kalorifer peteğinin üzerine koyulup çöz dürülür... 

Mikserle  önce düşük devirde sonra yüksek devirde yaklaşık ben bir saat çırptım.
Yağı üstüne çıkmaya başlayınca 1 çay bardağı soğuk su dökülerek yağın iyice toparlanması sağlanır. 
Tekrar çırpılıp süzgece alınarak süzülür.Üzerinden tekrar buzlu soğuk su dökülerek yağ yıkanır.
 Yağı yıkamakla suyundan ayırarak daha fazla bozulmadan dayanmasını sağlarız.Eğer yemeklerinizde kullanacaksanız çırparken içine az tuz ilave edebilirsiniz.Ben kahvaltılık kullandığım için eklemedim. 

Damak zevkinize göre tereyağın içine çörek otu, kırmızı biber ve arzu ettiğiniz diğer baharatları da ekleyebilirsiniz. Ben kekik ve nane ekledim.
Streç filme sararak istediğiniz şekli verin ve katılaşması için buzdolabında 1 saat kadar bekletin. (Farklı şekiller arzu ederseniz kurabiye veya silikon kalıpları da kullanabilirsiniz.)
Sarılı halde buzdolabında 2 haftaya kadar, derin dondurucuda ise bir kaç ay tazeliğini koruyacaktır.
Izgara et, tavuk, sebzeler ile birlikte servis edebileceğiniz gibi kahvaltıda kızarmış ekmek üzerine sürerek de tüketebilirsiniz. 
 Afiyet olsun..

28 yorum:

  1. marifetli hatun tereyağ bile yaparmış!
    ellerine sağlık..
    mutlu haftalar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sebuş marifet kim ben kim..Kör topal de sen şuna :))) Sana da mutlu haftalar canımcım...

      Sil
  2. N'aaaptın sennn :-)))))
    Güliz harika görünüyorlarrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tereyağ yapayım dedim işte :))Tşk ederim güzel yorumuna...Sevgiler..

      Sil
  3. Eskide kalmamış bu maharetler, helal olsun dediklerimdensin.İyi haftalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcucum çok tşk ederim güzel yorumuna..Sevgiler

      Sil
  4. Güliz sen ne hamarat bir annesin hazır tüketimin arttığı bu ortamda bunlara vakit ayırıp en sağlılısını hazırladığın için seni becerilerinden dolayı kutluyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nevcihan ablacım ne güzel senden bu kadar güzel bir yorum almak...Çok tşk ederim...Sevgiler...

      Sil
  5. boşuna dememişler, ev yapceksen toğladan, gız alceksen moğladan diye, işte doğal hayat içinde ne var bilmek böyle oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Moon sonunda çok pişman olursun sonrada diyorlar o tekerlemenin sonunda artık :))) Canım çok tşk ederim ...mutlu kal...

      Sil
  6. aa ilk defa evde tereyağı yapıldığını gördüm. Bravo sana valla pes ! maşallah ne diyim. Yalnız 1 saat çırpma sonunda sen sallanmaya devam etmişindir evde titrek dolaşan kadın :) Bu kadar emeğe o tereyağını yedirtmem de yemem de ahaha :) elllerinde sağlık ve bu tarif bir köşede dursun organik yaşam hayallerim var ;) musmutlu haftaların olsun canııım <3<3<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alemsin canım ya güldürdün beni....tek yesin de kuzular ben yedirmeye razıyım :)))Başkanım çocuk olunca insan nasıl yaparım da en doğalını yaparım diye çok düşünüyor...Sen sakla bir köşeye yarın bir gün lazım olur...E nede olsa görünen dağın arkası çabuk gelirmiş :))) Sevgiler..

      Sil
  7. Harikasın.
    benim aklıma dondurucuya koymak gelmemişti. genellikle 1 kaseden yapmayı denedim. az çıktı dolayısıyla.
    Ellerine sağlık canım benim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilek cim çok tşk ederim canımcım...dondurucuda bekletince daha çok kaymak biriktiriyorsun ..daha çok tereyağ çıkıyor..uğraştığına değiyor....Mutlu kal...

      Sil
  8. Güliz senin bloguna her gelişimde içimden hep moon'un yazdığı söz aklıma gelir boşuna söylememişler derdim. Çalışan bir annenin böyle hamarat olması aynı zamandada çok zevkli olması .....
    Sana kucak dolusu sevgilerimi yolluyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gezginim utandım bak..Kızardım valla...hamarat, zevkli değil de...kör topal diyelim işte :))) Çok okursam yorumunu havalara gireceğim yoksa :))..Sevgiler canımcım...

      Sil
  9. şahanesin güliz,
    bütün güzel numaralar var sende:))

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık :)
    Sizi takibe aldım, bende bloguma beklerim ..
    http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tşk ederim..Mutlaka uğrayacağım..Mutlu Kal...

      Sil
  11. Ne tane malzeme görünce bunun neresi zormuş dedim ama gerçekten büyük emek.Sabır işi ve çok doğru çoluk, çocuk falan olmayacak el altında. :)) Ellerinize sağlık süper.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlhan bey zoru yok aslında ama süreç uzun..Birde bileğine kuvvet ama şimdiler robot mikserler var..Onlarla iş çocuk oyuncağı :))) Sevgiler...

      Sil
  12. yaa sen nerden öğreniyon bu yaşamsal şeyleri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep annem çok yapardı ben çocukken ,
      hemde öyle mikserle değil,
      el çırpıcıyla :)) sevgiler canımcım..

      Sil
  13. Süper bişi olmuş. Çalışan ve 2 çocuk annesi olarak bunları yapan kadını ben ayakda alkışlarım...Canan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canan hanım güzel yorumunuz için çok tşk. ederim.sevgiler..

      Sil
  14. bizim evde kaynayan sütten çıkar kaymakları hemen eşim ve oğlum tüketirler. Tereyağına kalmaz yani...Ama eşimin babası kaymağı bir kavanoza boşaltıyor içine su ekliyor. Elinde çalkalayarak yağını çıkartıyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saadet ben yoğurttan aldığım kaymakla yaptım canım...Eskiden annemde kayın baban gibi yapardı...Ama daha zahmetli. biraz daha sabır işi...:))) Sevgiler...

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.