Lavantalı Pelte









Lavantayı çok severim..
Geçen sene lavantalı sütlaç denemiştim..
İşte burada
Çok beğenmiştik..
Dedim bu yıl da peltesini deneyeyim....
Fena da olmadı hani :)
Deneyiniz derim...


Hepinizin kendi masalında kendi istediği kahraman olabilmesi dileğiyle..

Güliz GÜL...



Malzemeler;
1 bardak su
1 avuç lavantanın taç yaprakları 
4 yemek kasığı seker
3 tatlı kasığı mısır nişastası

Yapılışı;

Önce bir bardak suyla lavantayı kaynatın.
Kaynattığını suyu süzün ..
Süzdüğünüz su ılıdıktan sonra,
Mısır nişastasını az suyla karıştırarak eritin. 
Bir tencerede şekeri ve kalan suyu ekleyerek karıştırın biraz kıvam alır gibi olduğunda  
Rengi mavileşince altını kapatın ve minik kavanozlara dokun. 
Üzerini bir lavanta tohumları ile süsleyin. 



8 yorum:

  1. Farklı bir tarif. Lavantayı ben de seviyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarif atmasyon şenaycım.:))..Fena da olmadı hani:) Lavantayı seviyorsan mutlaka dene...

      Sil
  2. Wonderful, the best you can make. Have to try it.
    Happy weekend
    Elisabeth

    YanıtlaSil
  3. Lavantalı hiçbir şey tatmadım desem : ) Sıra dışı geliyor bana ama merak da ediyorum hani.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcu önce sütlaç da dene canım ..beğenirsen çeşitlendirirsin benim gibi :) Sevgiler

      Sil
  4. ne kadar hoş bır tarıf denemek ısterım lavantayı nereden aldınız ellerınıze sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selmacım lavanta bahçemden..Ama sen aktarlardan bulabilirsin...Sevgiler

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.