Kremalı Sütlaç















Kremalı, pudingli , krem şantili,
tarifler tam benlik :))
Hepside çok tehlikeli değil mi?
Hele şu yazın yaklaştığı günlerde :))
Ama sonuç da sütlü tatlı..
En masumun dan :)


Acı haberler almadığımız bir hafta diliyorum..
Memleketin son halinden sonra :(
Güliz GÜL




Malzemeler;

  • 1 lt süt
  • 2 çay bardağı pirinç
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 2 çorba kaşığı nişasta
  • 200 ml krema (1 küçük kutu olanlardan)
  • 1 paket vanilya
Yapılışı ;
  1. Pirinçleri üzerini geçecek kadar su ilavesi yaparak yumuşayana kadar haşlayın.
  2. Tencereye sütü,toz şekeri ve haşladığınız pirinçleri koyarak orta ateşte kaynatın.
  3. Nişastayı bir kaseye üzerini geçecek kadar su koyarak eritin ve kaynamakta olan tencereye yavaş yavaş akıtıp hızlıca karıştırın. 2-3 dk kaynadıktan sonra kremayı ekleyin.
  4. Birkaç dakika kaynattıktan sonra tencereyi ocaktan alıp içine vanilyayı ekleyip karıştırın.Servis yapacağınız tabaklara kaselere paylaştırın ve damak tadınıza göre üzerine tarçın serpip buzdolabında soğutun.

25 yorum:

  1. Güliz cim tam bir ekol yaratmışsın afiyet olsun

    YanıtlaSil
  2. Selam,
    Ben de yeni yaptığımız sütlaç'ları paylaşmıştım hem normal hem de fırın...
    Sizin de ellerinize sağlık bu da farklı olmuş kremalı.
    Ben de sayfama beklerim sizi:)
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fulya hoşgeldin.. Bende daha önce yapmıştım fırında. Çok beğenmiştik..Aklıma düşürdün bak.Bende senin tarifle tekrar yapayım ...Sevgiler

      Sil
  3. mmmm nefis ellerinize sağlık çook severim bir tanesini alabilirmiyim ;))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek Sema hanım..:) Afiyet şeker olsun..Çok tşk ediyorum..Sevgiler

      Sil
  4. Sardunya beyaz açarsa, kompozisyon tamamdır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte o sardunya pembe açıyor Burcucum :)) İdare ederiz artık..Sevgiler

      Sil
  5. Sütlaç sütlaç diyerek gezdiğim bu günlerde benim için müthiş tarif :). Eklenen krema tadında belirgin bir değişiklik yapıyor mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şenaycım tadında bir değişiklik yok ama sütlaç daha kremalı..Anlatabildim mi bilmem:) Sevgiler ..

      Sil
  6. Güliz'ciğim, tadını merak ettim doğrusu denemek isterim ilk gelen misafirlerime yapacağım duyrulur:)
    Ellerine sağlık çok sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gezginim tat olarak eğer kremalı tatlıları seviyorsan. Çok beğenirsin..Mutlaka dene..Sevgiler

      Sil
  7. Merhaba blog keşfinden buldum sizi :) hemde Muğlalıymışsınız , ben de Marmaris'te yaşıyorum . Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nesrincim hoşgeldin..Hemşerimiyiz ? Ne güzel kendime yakın bir arkadaş buldum..Şenaycım sağolsun...Sevgiler

      Sil
  8. Merhaba , haftanın bloğunu tanımaya gelmiştim. Aman ne sıcak bir ortam . Çok sevdim çok . Artık sık sık gelirim ki ;)) sevgiyle..
    tigrisdriver.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cafe tigris ne güzel bir yorum böyle..Gülümsetin beni.. Çok tşk ederim..Her zaman beklerim..Sevfgiler

      Sil
  9. Çok güzel görünüyor ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  10. Merhaba, Beyaz Gemi sizi çok güzel anlatmış,bende ziyarete geldim, çok güzel şeyler hazırlamışsınız ellerinize sağlık, denermiyim bilmiyorum ama mutlaka okurum. sizi de beklerim. http://tupbebekseruven.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelcim hoşgeldin..Şenaycım sağolsun mest etti bugün beni..Haftaya bomba başladım sayesinde:)) Güzel yorumunuz için çok tşk. ederim..Sevgiler

      Sil
  11. Sütlü tatlılara bayılırım ama sütlacın kremalısını ilk kez duyuyorum :)) Nefis görünüyor! Ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt salıncak hoşgeldin...Bende ilk defa denedim..Kremalı tatlılar favorim olduğu için çok beğendim..Eğer sende kremalı tatlıları seviyorsan mutlaka denemelisin derim...:). Sevgiler

      Sil
  12. Güliiiizzz de Güliz, hııım, Senay Bn. öyle güzel anlatmış ki haftanın bloğu yayınında, dedim bi tanışayım acaba Güliz benim neyim olacak, nasıl davranacak... :)) şık sunumlu yayınlar karşılıyor hemen, ne güzel ki!!!
    Sütlaç eşimin en sevdiği tatlı, krema ile denememiştim hemen deneyeyim, bakalım tat, kıvam nasıl olacak ;) Ellerine sağlık, bana da bekliyorum, bol bol görüşelim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korefenomeni hoşgeldin öncelikle..:) Sabah sabah işe geldim..Hafta sonu hiç bakamadığım bloguma bir bakayım dedim .Baktım 11 yorum bırakılmış.. İlk başta da senin yorum..Güliz de Güliz yazmışsınya..Allah allah ne diyoki bu bana dedim. Ayımamışım ya daha :)) Olayı sonra çözümledim üstün zekamla :)))) Canım benim sıcacık yorumun için çok tşk ederim..Şenayım şımartmış beni sağolsun..Yanaklarım al al geziniyorum ortalık ta işte :)) Güliz benim neyim olacak demişsin ya. Çoktan arkadaşın oldum bile :) Sevgiler

      Sil
    2. Hoş buldum ki! beraber takılalım hayatımızı yaşayalım arkadaşım o zaman ;)))

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.