Lutenitsa (Kahvaltılık Sos)

     Bugün çok yoruldum kış hazırlıklarına dolu dizgin devam, köye gelmişken boş oturmak olmaz  taze taze dalından toparlanıp, kış hazırlıkları yapılır :)) yanlız fotoğraf makinemizi adamım ankara'ya götürdüğü için foto çekemedim ama , önceki blogumda vardı , oradan kopyaladım.Bi nevi kopya çektim :)))

     Lutenitsa yemelere doyamayacağınız, ister kahvaltıda ekmek üzerine sürülüp yeniliyor,isterseniz makarnanın üzerine sos, tadına doyum yok,, biraz fazlaca ekmek yediriyo ama kuzular için çok güzel ve sağlıklı...Özelikle Benim Eylül kız çok severek yiyor, bende her anne gibi o yedikçe seviniyorum.hal böyle olunca  her yıl ,, bi yıl öncekine göre kavanoz sayısı çoğalıyor hayliyle :))


Malzemeler 

3 kilo domates
   3 kilo etli kırmızı biber
 1 kilo patlıcan
 

   1,5 çay bardağı sirke (İsteğe Bağlı)
3-4 baş sarımsak
    acı biber(isteğe bağlı)
   2 yemek kaşığı tepeleme tuz
   1 yemek kaşığı toz şeker
1 su bardağı zeytinyağı
kekik
kimyon
karabiber
 

Yapılışı   

Kırmızı  biberi yıkayalım ve bir kaç yerinden deldiğimiz patlıcanlarla birlikte közleyelim, kabuklarını ve çekirdeklerini temizleyelim; bıçakla doğrayıp bir kenara alalım..
Domateslerin kabuklarını soyup,, robotdan geçirelim.
Hazırladığımız domatesi  pişirmek üzere derin bir tencereye alalım ve orta ateşte  koyulaşana kadar ara ara karıştırarak kaynatalım.Doğranmış sivri biberleri de ilave ediyoruz. Diğer yandan, közlenmiş biberleri ve. Patlıcanlarda aynı şekilde Robottan geçirilir. Domatesin içine karıştırılıp hepsi pişirilerek suları çektirilir.
Tuz, şeker, sirke,zeytinyağ ve istediğimiz baharatları , rendelediğimiz sarımsağı ilave edip koyulaşana kadar ateşte karıştırmaya devam edelim
Sosumuz suyunu çekip koyu bir kıvam alınca, kaynar kaynar kuru cam kavanozlara paylaştıralım , kavanozların kapaklarını sıkıca kapatıp ters çevirelim.. 
...
Lutenitsamız hazırdır artık kahvaltıda kızarmış ekmekle yiyebilirsiniz.   
*Biber ve patlıcan közleme işini ocağınızın üzerinde yapabileceğiniz gibi daha pratik olması açısından fırınınızın ızgara ayarında da yapabilirsiniz..
En güzeli ve lezzetli olanı odun ateşinde közlenmiş olanıdır benim yaptığım gibi :)ama bu şehirde yaşayanar için biraz zor malesef :(
*Kavanozlarınızı ters şekilde 6-7 saat üzerine bir örtü örter bekletirseniz daha iyi olur
*Kavanozları güneş görmeyenserin bir yerde muhafaza etmelisiniz.
Kullanmaya başladığınızda ise buzdolabında saklayın benden size tavsiye.
Kullanım kolaylığı aşısından bu sosu 500grlık yada 250 grlık kavanozlara koyarsanız
daha kullanışlı olacaktır..

.................Afiyet Olsun....................

ImageShack, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting site
ImageShack, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting site

ImageShack, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting site

ImageShack, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting site

ImageShack, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting site
ImageShack, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting site

ImageShack, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting site

16 yorum:

  1. Öffff, şu kabuklarını soyma işi olmasa ya.

    Tembel anne

    YanıtlaSil
  2. Evet közlemesi ve soyması meşakkatli ama inan ki değer,, tadı yerinde..

    yoooo hiçte tembel anne değil, sizi takipte zorlanıyorum :) ama takipteyimmm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhteşem bir tat ben de yaptım, severek yiyoruz.
      Afiyet olsun.

      Sil
    2. Sizede afiyet olsun..beğenmenize sevindim..

      Sil
  3. Güliz tarifi aldım ama fotoğrafları göremedim bir kontrol etsen canım ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Meltem nasıl düzelecek bu resimler bi çözemedim canım ya..

    YanıtlaSil
  5. İyi ki hatırlattınız geçen sene yapmıştım çok da sevmiştik. Tarifinizi not ettim Cuma günü yapılacaktır. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. merabaaaa demek istediim. görüşürüz yinee. meltem ilhan oğlak kızları. arkadaşlarım var ki burda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin deep, Çok mutlu oldum uğramana..Evet ortak arkadaşlarımız..Bende görüyordum hep adını..Ama havvacımın yazısında ayrı tanıdım seni..Tebriğe geliyorum hemen zati..

      Sil
  7. E yeni yazı yok, ben mi göremiyorum. BU GOOGle işini hiç sevmiyorum ki ben.

    Öperim.

    Öğretmeninden mutlu anne

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden göremiyorsun acaba yeni yazılarımı..bendende kucak dolusu sevgiler..

      Sil
  8. ah bir de ben yapabilsem :) ellerinize sağlık. Bu arada bloğunu takipteyim kendi sayfamda blog yazarlarına özel bir hediye veriyorum. Blog tasarımı , header şablon kişiye özel tasarlıyorum. Katılmak istersen
    http://www.ssdesignbutik.com/2014/09/blog-tasarimi-hediye.html
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık güliz yalnız minik bir bilgi eklemek isterim lutenitsada birde haşlanmış havuç olur canım bulgaristan macırıyım bebekliğimden beri bayılarak yiyorum ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok tşk ederim bilgi için, içinde bir de havuç bol vitamin süper olur,

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.