Mutfağımdaki ayrıntıyı bi bakarmısınız :))))) üstünede kadayıflı muhallebii, hımmmm missss :)))

    Kaç gündür uğrayamadım yine, günler nasıl geçiyor anlamıyorum, su gibi dedikleri bu olsa gerek :))) ama zamansız zamanda , alışveriş olmazsa olmazzzzzz :))) 
   Adamım ne gerek var bunlara sonra kendi evimizi alınca kullanırsın, gerek yok şimdi desede, ben 5 yıl daha bekleyemem ya ölürüm ya kalırım deyince dayanamayıp asıverdi mutfağın baş köşesine ,, ayrıntıyı bakarmısınız bii şahaneeee, süperrr,,,küçük bişi olsada ben çok mutlu oldum..sizinde mutlu olmanız dileğiylee...:)))

taaaa taaaaaammmm :))




mint yeşili mutfak takımımıda es geçmeyeyim bu arada..eskiden bizim köyde bu renge nane yeşili, su yeşili derlerdi, şimdi mint yeşili olmuş,sosyete adıda bu herhalde :))) her ne yeşiliyse yeşilii, ama süperr :))ben bayıldım :))gerçi bana yeşil olsun ,, ha nane yeşili, ha çimen yeşili, ha da mint yeşilii..:)))






askımdaki ayrıntılarada dikkat :)) tabikiii cupcake..



Askı : Evmanya
Mutfak Takımı: Englısh home

Evet gelelim Kadayıflı Muhallebiye

Tarifim oldukça kolay, pratik ve de lezzetli, misafirlerinize hafif bir tatlı ikram etmek isterseniz mutlaka denemenin izi tavsiye ederim.

Malzemeler
  • 250 gr kadayıf (1 paket 500 gr) 
  • 6 yemek kaşığı toz şeker
  • 5 yemek kaşığı tereyağı , ben teremyağ kullandım..
  • 1,5 su bardağı ceviz
Muhallebi
  • 4 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 1 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 750 ml (3 su bardağı) süt
  • 2 türk kahvesi fincanı toz şeker
  • 1 poşet krem şanti
Yapılışı
Öncelikle muhallebinin yapılışından başlıyayım;
Süt, şeker, yumurta, nişasta ve unu bir tencereye alıp pişene kadar karıştıralım, piştikden sonra vanilyamızı ekleyip tekrar karıştıralım. Mümkünse bu karışımı buzdolabında en az 1 gece bekletelim, krem şantinin soğuk muhallebi ile karışması gerekiyor çünkü.Krem şantimizi ekleyip mikserle 5 dk kadar çırpalım.Kaymak gibi olduğunda kıvamımıza ulaştık demektir.



Tencereye kadayıfımızı, şekerimizi yağımızı ekleyip ve karıştıralım


Kadayıflar kavrulunca, ocağın altını kısalım.

Cevizleri de ekleyip, biraz daha kavurduk dan sonra ocağın altını kapatalım.


Borcama kadayıflı cevizli karışımdan dökerek zemini oluşturalım.

Kadayıfların borcama iyice oturması için kaşığımızın tersi ile bastırarak ezelim.


Kaymak tadındakı muhallebiyi tepsinin kenarlarından başlayarak kadayıfların üzerini tamamiyle kaplayalım. Muhallebiyi ortadan başlarsak koymaya kadayıflar kenarlara doğru açılma yapıp dağılabilir. Dağılmaması, düzgünce olması için kenarlarından dökmeye başlıyoruz, bu kısım işin püf noktası.



Muhallebiyi kadayıfların üzerine tamamiyle döktükden sonra, kalan kadayıfları muhallebinin üzerine serpelim.



Afiyet şeker olsun ...:))


Gelelim Gülizin Dünyasına ;

Ben yani Güliz Anne: okullar açıldığından beri,okulda çalıştığı için çok yoğun, 15:30'da süt izninin başlamasına rağmen saat 17 de ancak geliyor eve, bu şekilde en az 2 hafta daha sürer :)

Adamım : Bu yıl 2. sınıfları okuttuğu için çok yoğun ,bu yoğunluk  en az hazirana kadar sürer :)

Eylül Kız : Geçen seneki gibi okula gitmeyecem demedi, süper mutlu gidiyor..Güliz anne çok mutlu :)))

Ege Bebek : Hala diş çıkarıyo, mutsuz ve mızmız ..Güliz annede mutsuz :(

ve  son olarak Gülizin Dünyasından 2 foto :)

Eylül kız yaramazlık mı yapmış ne ?


veee evin büyüğü kız olunca, evin oğluda bu hale getirilir işte :)))



 haden size eyigeceler gari :) moladan sevgilerle :)

8 yorum:

  1. Isırasım var ikisinin de yanaklarını :)))

    Cupcake askılık, o nasıl bir güzellik nasıl bir tatlılıktır!

    Güle güle kullan ablacım, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  2. çok teşekkür ederimm...bende çok sevdim...kuzularda tam ısırmalık canımcım, muğlaya gelirsen bekleriz ısırmaya..

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık Rabbim yavrularınıza da uzun ömür versin çok tatlılar MaşaAllah

    YanıtlaSil
  4. amin canımm..rabbim bütün yavrularımızı uzun ömür versin..çok tşk ederim..

    YanıtlaSil
  5. merhabalar yeni takipçinizim :) english home'un her ürünü birbirinden güzel gerçekten insan hangi birini alıp nerelere koyacağını şaşırıyor siz de güle güle kullanın hepsini :) bende beklerim bloguma; http://pamuksekerblog.blogspot.com/ Görüşmek üzere :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikle hoşgeldin canımm..aynen canım alması bişi değil bir süre sonra nereye koyacağını düşünüyorsunn..en yakın zamanda geliyorum iadeyi ziyarete:))

      Sil
  6. ha haa fotolar çok tatlıııı. kadayıflı muhallebi miiii :))) baksana blogumda duyuru başlığında, 17 ağustosta var fotosuu :) olsa da yesek suzan, yazının adı, bi blogçu arkadaşımızı tanıtmıştım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kayıt altına aldım hemen olsada yesek suzanı:))

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.