Mısır Patlatmaca :))

      





















    Eylül;
 Anne çayın yanında ne var dedi, baktım dünkü yaptığım kek den kalmışmı, malesef bitmiş :)) eee bişiler yapam desem çay demlenmişş..en iyisi ben size mısır patlatayımm dedim.
Anne gerçekten yaparmısın dedi..Neden olmasın hemen şimdi yaparım küçük hanım dedim..
Anne süpersin dedi...Işıklarıda kapatalım film izleyelim, sinemadaki gibi dedi, arkasından ekledi, bugün benim filmim varmı? 
 Yok perşembe günü dedim.Küçük hanım Aramızda kalsını takip ediyo babasıyla :)).
Neyse o zaman burada çayla içelim annecim dedi..
Annesi bunun üstüne 2 dk mısırı patlattı koydu..
Benim öyle mısır patlatma makinam falan yok, benim tarif köy usulü, anne usulü, 
5 dk'da beşiktaş :)) 
zaten bekleyecek vakitte yok :)

       Mısır nasıl patlatılır;
* 1 çay bardağı mısır
* 2 çorba kaşığı sıvıyağ* 1'er çay kaşığı tuz, karabiber, kimyon, kekik, nane (arzuya göre baharatların miktarını ve çeşidini azaltıp, çoğaltabilirsiniz. Yada hiç koymaya bilirsiniz. Damak tadınıza kalmış.

Yapılışı:
* Önce tencerenize sıvıyağ ve mısırı koyup tahta kaşık yardımıyla şöyle bir karıştırın. (Bunun nedeni eğer bütün malzemeyi hep birlikte koyarsak baharatlar ve tuz tencerenizin dibinde kalacaktır.)
* Daha sonra mısırların içine tuz ve baharatları koyarak tekrar karıştırın. Tencerenin kapağını kapatıp ocağın altını açın.
* Bir müddet mısırları nızı kendi haline bırakın, Patlama sesi duyduğunuzda tencerenin kapağını açmadan sağa sola sallayınız..
* Patlama sesi seyrekleştiğinde mısırlarınız hazır demektir. Ocağınızı kapatabilirsiniz.
* Artık mısırlarınızı servis tabağınıza alabilirsiniz.
İşte bu kadaaaar, afiyet olsun...
Bir kaç püf: İlk olarak alacağımız mısırın patlamış mısır olabilen türünden almamız gerekmektedir. Aksi taktir de ne yaparsanız yapın o mısırlar patlamaz. Marketten pakette aldığınız mısırınızı uzun süre muhafaza etmek içinağzı sıkı bir kavanoza koyabilir ya da bez torba içinde kuru yerde saklayabilirsiniz.Kesinlikle nemli olmamalı,, nemli olursa kesinlikle patlamaz.* Mısır patlatırken bütün mısırların patladığından emin olmak için arada bir tencenizi, kulplarından tutarak, kapağının açılmamasına dikkat ederek sallayabilirsiniz.* Patlatma sırasında tencerenizin kapağını mutlaka kapalı tutunuz.
İşte bu kadar dediğim kadar yokmuu 5 dakikada beşiktaş :))

                                                Mutlu bir salı dilerim efendim !!! Güliz..

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.