Portakallı İrmik Helvası..









Portakallı tatları sever misiniz bilmem ama 
Ben severim, 
Sofra dergisinin bu ayki sayısında gördüm tarifi...
İrmikde portakal....
Bakalım nasıl olacak dedim..
Hemen denedim..
Bana sorarsanız;
Dürüst olmak gerekirse..
Benim damak tadıma ,
çok uygun değil.
Biraz ekşimsi, sanki bi mayhoş..
Haaa tarif ölçü olarak süper..
Tanem tanem dağılan 
İrmik helvası..
Eğer bende ekşili, mayhoş sevmem derseniz, aynı ölçülerle
süt yada suyla yapılabilir..
Eminim çokta güzel olur..
Yok ben severim 
mayhoş, helvada ekşimsi tadı  derseniz.
Tarif tam sizlik...:)
MALZEMELER
    • Yarım paket (250 gr) irmik
    • 125 gr tereyağı
    • 2 çorba kaşığı dolmalık fıstık
    • 2,5 bardak taze sıkılmış portakal suyu
    • 1 su bardağı toz şeker
    • 2 çorba kaşığı rendelenmiş portakal kabuğu.
    • 1 çay kaşığı tarçın

YAPILIŞI

Tereyağını tencereye  alıp orta ateşte eritin.
Dolmalık fıstığı ilave edip karıştırarak kavurun.
İrmik ekleyip, altın sarısı renk alana kadar kavurun
Ayrı bi yerde portakal suyu ile toz şekeri, toz şeker eriyene dek bir taşım kaynatın.
Daha sonra irmiğin üzerine ilave edip, kısık ateşte 5 dakika pişirin.
Ocaktan alıp, portakal kabuğu rendesini ekleyin ve karıştırın.
Ben bu aşamada  1 çay kaşığı toz tarçında ekledim..
10 dk. dinlendirip ılık servis yapın..

Hepinize kocaman sevgiler ❤❤❤
Güliz GÜL...



Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.