Profiterol...










Size garantili profiterol tarifi..

Yiyenlerin ;
Pastaneden mi diye soracakları da kesin..
Sizde yoo 
Ben yaptımm
diyeceksin....
işte o kadar yani..
Anladınız siz beni  :))
Ama ölçülere ve püf noktaları kesinlikle uygulanacak..
Yoksa emek de, malzemede çöpe..
demedi demeyin..
Hadi deneyin...:))


MALZEMELER
Hamuru İçin

  • 100 gr.margarin veya tereyağ (tereyağ kullanacaksanız mutlaka pastörize ve tadı ağır olmayan bir marka kullanın)
  •  1 su bardağı un
  •  1 su bardağı su
  •  1 paket vanilya
  •  4 adet büyük boy yumurta ( yumurtanız küçükse 5 tane )
  • Kreması İçin:
  • 1 kg. süt
  •  1 su bardağı un+3 kaşık mısır nişastası
  • 1 su bardağı şeker
  •  1 paket vanilya
  • Sosu İçin:
  •  2 su bardağı süt
  •  5 çorba kaşığı şeker
  •  2 çorba kaşığı nişasta ( bir kahve fincanından 1cm. az )
  • 2 çorba kaşığı kakao
  • 1 çorba kaşığı sıvıyağ
  • Yada hazır çikolata sosunu üzerindeki tarife göre yapınız..

HAZIRLANIŞI

  •  Bir tencereye su ve tereyağ koyulur. Su kaynayıp yağ da tamamen eriyince içerisine unun tamamı birden eklenir ve çok hızlı bir şekilde karıştırılır. Bu sırada hamurun kıvamı olmayacakmış gibi durur ilk başta telaş etmeden hızlıca karıştırırsanız hamur toparlanacaktır.
  • Kattığınız un parçaları tamamen kaybolup hamur kıvamına gelince altını kapatın.
  • Hamur ılıyınca yumurtaları teker teker kırıp  hamura yedirin. Ben blendırla yaptım.Her yumurta kırışta mutlaka blendırla çırpın..
  •  Vanilyayı da ekleyip karıştırın.
  • İki tatlı kaşığı yardımıyla hamurdan yaklaşık ceviz kadar parçalar alıp yağlı kağıt serilmiş büyük boy fırın tepsisine dizin. Bu hamurdan yaklaşık 30-36 tane profiterol çıkıyor.
  •  Hamur tepsiye dizilmeden önce fırın 200 dereceye ayarlanır ve iyice ısıtılır. Hazırlanan hamur iyice ısınmış fırına verilir ve yaklaşık 32. dk. pişirilir. Pişirirken mümkünse kapağı hiç açılmaz ve piştikten sonra da 20 dk. fırının içerisinde bekletilir.(Burası çok önemli. Benim baktığım tarif de fırın 200 derece yazsa da benim fırınım çok çabuk pişirdiği için ben 150 derecede ısıttım.Hamuru koyduktan 10 dk sonra 100 dereceye aldım. yaklaşık 30 dk. pişirdim. yani fırının ısısı kendi fırınınıza göre değişir, fırınınız eğer 200 derecede normal pişiriyorsa tarifi uygulayınız, yok benimki gibi anormalse kendi fırınınıza göre ayarlayınız..Ayrıca piştikten sonra kesinlikle en az 20 dk fırının kapağını asla açmayınız.Pişerken de kapağı açılmıyor. Eğer açarsanız. profiterolün içi hamur kalır. yada kabarmaz..) (Önemli)
  • Hamur mutlaka iyice kızarmalıdır. Sadece pembeleşmesi yetmez.(Önemli)
  • Hamur pişerken krema hazırlanır. Önce tüm kuru malzeme bir tencereye alınır. Yavaş yavaş süt ilave edilir. Orta ateşte sürekli karıştırarak pişirilir. Ve soğutulur. Soğuduktan sonra mutfak robotu ile pürüzsüz bir kıvama gelene dek çırpılır.
  • Soğuyan hamurlar üzerinden delinir. Ve krema sıkma torbası ile içleri doldurulur ( bir kg. süt ile yapılan krema ile bol bol doluyor. İçi az kremalı seviyorsanız kremanın miktarını azaltabilirsiniz )
  • Sosu için  kuru malzemeler bir tencerede karıştırılır. Süt ilave edilir ve sürekli karıştırarak pişirilir. Altı kapatılınca sıvı yağ eklenip karıştırılır ve iyice soğutulur.
  • Soğumuş olan sos mutfak robotunun bıçaklı aparatı ile pürüzsüz bir kıvama gelene kadar çekilir ve bir kaşık ile tatlıların üzerine dökülür.
  • Buzdolabında en az 4-5 saat, mümkünse 1 gece buzdolabında bekletilir ve servis yapılır

  •                                                      Harika bir gün diliyorum herkese.
  •                                                                   Güliz GÜL

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.