Kış Hazırlıkları (Anjelika Erik Reçeli)










Ağustos 15'den sonrası benim için ,
kış hazırlıklarının başlaması demektir..
Salçalar, kırmızı pul biberler, turşular, reçeller
sırasıyla yapılmakta...
Anjelik eriği babamın bahçesinden geldi,
o kadar doğal..
Reçelini ilk defa denedim...
Rengiyle , tadıyla tam not aldı bizden...
Kış hazırlıkları başlaması demek ;
Normal midir bilmem benim:))
 için çok zevkli bir süreç:))
Karnaval tadında...
Kiler renklendikçe, doldukça, ben hafifliyorum desem...
İşte o kadar :))
Başlasın KARNAVAL .....:)

Neşeniz hiç eksik olmasın!!
Güliz GÜL


 Mazemeler;
  • 3 kg anjelik erik
  • 2 kg toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tereyağı
  • 1 çubuk  tarçın
  • 1 paket vanilya
  • yarım limonun suyu
Yapılışı;
  1. Eriklerin çekirdeklerini çıkartıp istediğiniz büyüklükte doğrayın.
  2. Pişireceğiniz tencereye koyun ve üzerine şekeri ,çubuk tarçın ve vanilyayı koyup, bir gece bekletin.
  3. Ertesi gün  tereyağını ekleyip, orta ateşte kaynatmaya başlayın.
  4. Kaynadıktan sonra ocağın altını iyice kısın.
  5. Reçelin suyu koyulaşmaya başlayınca limon suyunu ekleyin ve beş dakika daha kaynatın.
  6. Pişen reçelinizi sıcak iken kuru bir cam kavanoza koyup , ters kapatın.1 gece ters bekletin.Kavanozun kapağı sıcakla vakkum etkisi yapacağından uzun zaman bozulmadan durar.
  7. Eğer hemen tüketecekseniz, kavanozu ters kapatmanıza gerek yok. Reçeliniz soğuduktan sonra kavanoza koyup, buzdolabına koyun.

12 yorum:

  1. Ellerinize sağlık. Bu eriği de çok severim. Reçelini hiç yemedim. Genelde mürdümün marmelatını yapar babaanneleri çocuklarıma. Tarifi görünce çok canım istedi. Peki iki kilo şeker konulunca tatlı mı oluyor yoksa eriğin ekşiliği de hissediliyor mu? Biraz ekşiciyim de :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gökçe tarifinde 3 kilo idi şeker, ben azaltarak yaptım zaten..Bende senin gibi reçelde ekşimciyim ...Bana göre tam geldi...Ama tabi damak tadı...:))3 kilodan zaten 1 kavanoz çıktı ..Çabuk bitiyor :) Sevgiler

      Sil
  2. Güliizzzzz :)) Bende buzdolabına anneme atalım kışlıkları dedim. Kayısı ve erik attık buzluğa temizleyip birazıyla da reçel yaptım :) Annemde kompostu yaptı çok severim mürdüm eriği ile ^^ Erik reçeli candır bidakine içine vanilya eklicem ben koymuyordum ona ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde sende bendensin, bende ne bulursam atıyorum...Buzluk doldu taştı:)) Ama aklımda çok fikir var daha :)) Erik kompostosu bende yapayım ama bak :) Sevgiler canımcım...

      Sil
  3. Güliz'cim bu günlerde erik reçelini bende yapmak istedim ama tereyağını hiç düşü nmedim deniyecem inş mutluluk içinde yemek kısmet olsun sizlere.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nevcihan ablacığım tereyağı çok köpürmemesi için konuluyor.köpük temizliyorum diye uğraşmıyorsun :))Sevgiler

      Sil
  4. Ellerine sağlık :)
    Ben de kışlık biberli domates sosu yapacağım bu sene :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende yapacağım şenayım önümüzdeki 9 günlük tatilde :)) Sevgiler

      Sil
  5. O erikten reçel olduğunu bile bilmiyordum :-o
    E harıkasın ne diyeyimmm :-))

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende yeni öğrendim Kadriyem...Denedim beğendim, ekşimsi ekşimsi güzel...Tşk ederim güzel yorumun için :))) Sevgiler

      Sil
  6. Ne muhteşem bir renktir o.... waww mis gibi olmuş afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Moon bence de renk süper oldu...Sevgiler canımcım..

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.