Yumuşacık poğaça ve kahvaltı sofrası :)

























 Önce kahvaltıdan başlayalım :)
Normal öğünlerde hızlı hızlı arkamdan atlı koşturan varmış gibi yiyen ben..
Kahvaltı sofrasında o kadar large o kadar uzun kahvaltı eden ben :))
Kesin bir saat sürüyordur kahvaltım..
Çok seviyorum kahvaltıda keyif yapmayı :))
Muhabbet etmeyi, çayın üzerine ,
Türk kahvesi içmeyi :))
Ama öyle sıradan olmamalı bu kahvaltı:)
Doyurucu olmalı,
önce gözüm doymalı :)
O kadar yani :))
Ha tabi bu her zaman olmuyor,  her kahvaltımız böyle değil tabi ki.
Hafta sonu kahvaltıları için geçerli bu..
Hafta içi evde sadece ben işe gittiğim için ,
Ev halkı ben işe giderken ya canlı derste yada uykuda olduklar için bende
okulda bir simitle geçiştiriyorum. :))
Hal böyle olunca hafta sonu kahvaltıları önem kazanıyor..
İşte bu kahvaltı sofrasından bu poğaça
pofidik , pofidik yumuşacık.
Denemelisiniz deyip.
Sözümü Cemal SÜREYA'nın sözüyle bitiriyorum.
"Yemek yemek üstüne ne düşünürsünüz bilmem
Ama kahvaltının mutlulukla bir ilgisi olmalı"

Üstat doğru söylemiş.

Kesinlikle olmalı..

Evet bugünkü şarkımızda Kızılırmak'dan gelsin.
"Sevgi"
Sevgi dolu geçsin günleriniz!!
Güliz GÜL


Malzemeler:

Hamur:

  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • çorba kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket kuru maya (instant maya) 
  • Aldığı kadar un

İçine:

  • 200 gr beyaz peynir
  • Yarım demet maydanoz

Üzerine:

  • 1 adet yumurta sarısı
  •  Susam, çörek otu vb.

Yapılışı:

  • Öncelikle büyük bir kaba 3 su bardağı kadar unu alın. İnstant maya kullanacaksanız bu aşamada una karıştırın. Ortasını havuz gibi açıp sütü, suyu, yağı, şekeri ve tuzu ilave edip elinizle karıştırmaya başlayın. Kenarlardaki hamurları da alın ve yumuşak bir hamur yoğurun.
  • Hamurun üzerini kapatın ve yarım saat ılık bir yerde mayalanmaya bırakın. Mayalanan hamurunuzdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elinizde açıp içine hazırladığınız içi koyun ve kenarları ortada toplayıp birleştirin ve ters çevirip yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin. Eğer hamur cıvıksa ve elinize yapışıyorsa ellerinizi yağlayıp hamura şekil verin.
  • Üzerine yumurta sarısı sürüp susam, çörekotu vb. serpip 180ºC'de ısıtılmış fırına verin.





Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.