Bal Kabağı Çobası :) ve Bizim Evin Halleri :)))

      Bugün menüde çorba var..şu soğuk günlerde sıcacık mis gibi içinizi ısıtacak çorba bu tarifi ilk defa denedim, beğenmesine beğendik ama biraz tatlımsı oldu , onun içindir ki bi dakine , kabağı biraz azaltıp,, yerine patates koymaya karar verdim, yada mercimekle yapılabilirim..Kabak köyümden mis gibi naturel..:)Bol vitaminli, çocuklar için süper, ama içirebilirseniz :)) ben sadece yarım kase başarabildim :))ama Ege bebek ablasına göre çorbada daha iyi:))1 kase yedi:)

Geçelim Tarife :)


Malzemeler
  • 1 kg. balkabağı
  • 1 adet kuru soğan
  • 2 diş sarmısak
  • 1 adet havuç
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 silme çay kaşığı zerdeçal
  • 2 su bardağı et suyu
  • 1 adet defne yaprağı
  • 1 yemek kaşığı tereyağı, çok az zeytinyağı
  • Tuz, karabiber isteğe göre nane veya dereotu
Tarifi
  • Tencereye yağı ve küçük doğranmış soğanları alıp hafif sarartın.
  • İri doğranmış balkabağını, havucu, sarmısakları ve defne yaprağını ekleyin.

  • Hafif soteledikten sonra, unu elekle sebzelerin üzerine eleyin ki un topaklaşmasın.

  • Bir iki daha çevirdikten sonra et suyunu ve üzerini 2 parmak geçecek kadar normal su ekleyin.

  • Tuzunu ve zerdeçalini atıp pişmeye bırakın.
  • Kabak ve havuç iyice yumuşayınca  çok az karabiber ekleyin. 
  • Çorbayı pürüzsüz olana kadar blendırdan geçirin.
Afiyet Olsun


Bugün biraz hasta gibiyim , boğazlarım acıyor..Kuzular ve adamım zaten geçen haftadan hastalar  Bende ailecek ıhlamur partisi verdim :)) Tabi Eylül kızın albenisi olmazsa olmazımız :))


Ihlamuru köyden ağaçından ellerimizle topladık ,, o kadar doğal yani, bakarmısınız rengini :))


Evettt evimden de iki küçük foto :)) Kalp, cupcake,lavanta,pembe güller ve kelebek aşkı:)) olmazsa olmazlar:))


Puantiye aşkı :))


Amaaaaa asıl olmazsa olmazlarım işte burda, evin neşesi ,hayatımın güneşi bunlar :)) 



Nasıllar ama:))))))Pozunuzu yerim ben sizin :))) 

Bizden bu kadar

Özlediklerinizin, sevdiklerinizin yanınızda olduğu günler dilerim...


2 yorum:

  1. çok sevimliller annesi..iyi yemiş sonuca bakılırsa benim bızdık bir şeyi sevmediyse o ağızı bıçak açmıyor:)

    YanıtlaSil
  2. ÖYLE OLUYOR BU BIZDIKLAR BAZEN :)) AMA İKİNCİLER , BİRİNCİLERE GÖRE DAHA AZ YORUCU OLUYORLAR :))

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.