Hoşgeldin 2014; ve Üzümlü Kek

    Evet 2014'de geldi; ha gelecekti, ha geldi de derken geldi de üstünden bide 6 gün geçiverdi :) yeni yıla hızlı başladık..günler su gibi akıyor 6 gün geçti bile :) 2013 nasıldı , kötüydü desem alınır, küser üstüne bide kızar :) 2013 en önemli olayı 14 şubat 2013'de oğluşum oldu ,adamıma ortak geldi:)) daha ne olsun ki değil mi :))2014'den ne bekliyorum  ne diliyorum derseniz çok şey bekliyorum aslında en çok ta bol enerji istiyorum az uyku ,, çok işler başarmak istiyorum herşey denk olsun istiyorum peki nedir bunlar, öncelikle Eylül'üme Ege'me ve adamıma daha çok zaman ayırayım, birbirinden güzel yemekler , pastalar, mutfakta harikalar yaratayım,, el işleri yapayım,, kanaviçe, örgü ha bide dikiş kursuna gideyim kısçeme , evime birbirinden güzel ciciler dikeyim,  blogum da her gün bir post paylaşayım ,işimde, mesleğimde başarılı olayım:)) Kariyerde yapayım , çocukda dedikleri bu olsa gerek :)) işte onun içinde az uyku :))daha başka yok, bu kadarcık :) çok şey mi istiyorum bilmem ama ben bunları başarmak istiyorum  . Neyse uzun lafın kısası 2013 güzeldi 2014'ün 2013'den daha güzel olması dileğiyle:)

   Yıla nasıl girersen öyle gidermiş derler ya biz kendi halimizde küçük çekirdek ailemizle sıcacık yuvamızda, muhteşem soframızla , 1 kadeh kırmızı şarabımız eşliğinde ,aşk la girdik yeni yıla :)



yılbaşı pastamız da vardı; en şıkından :)


Yeni yılda Güliz'in dünyasında neler var :) Öncelikle Üzümlü Kek tarifimiz var ;























Malzemeler ;

    3 yumurta


2 su bardağı un


1 su bardağı şeker


120 gram tereyağ


1/2 çay bardağı zeytinyağ


1/2 paket krema


1 paket kabartma tozu


1 paket vanilya


1 portakal kabuğu rendesi


1/2 portakalın suyu


1 fiske tuz


1 avuç çekirdeksiz üzüm 


bir kaç adet bütün ceviz


Dekor şekeri ve pudra şekeri (üzeri için)


Yapılışı

  • Unu eleyerek, kabartma tozu, tuz, vanilya ilave ederek bir kapta bekletin.
  • Diğer bir kapta, krema, tereyağ, zeytinyağı ve şekeri iyice çırpın.
  • Portakal kabuğu rendesini ve portakalın suyunu ekleyin.
  • Yumurtaları, tek tek ilave ederek, iyice karıştırın.
  • Unlu karışımı, yumurtalı karışıma ilave edin ve hafifçe karıştırın.
  • Yağlanmış ve unlanmış kalıba dökün.
  • Üzerine, üzümleri ilave edin. Cevizle süsleyin.
  • 180 derecede 30-35 dakika kadar pişirin.
  • Üzerine isterseniz pudra şekeri veya dekor şekeri (tarçınlı) serpebilirsiniz.


yanına hemen görünen meyvelerden , meyve suyu sıkılır, yeri gelmişken çeyiz düzen kısçelerimize duyurulur katı meyve sıkacağım dan çok memnunum, önerilir phılıps markası.


ve afiyetle yenilir..beklemekten sıkılmış Eylülüm artık sabrı da bitmiştir :)

ben yeni yılda örgü yapmak istiyorum dedim ya yavaştan da başladım aslında  bakalım ne çıkacak bu tığ işinden evime ..




 ha bu arada yeni yıla izinle başladım ben , 1 hafta yıllık izne ayrıldım, bol bol mutfağa girip, örgümü yapıp, Eylül'lü okula uğurluyorum..sırf kızımı uğurlamak için erkenden kalkıyorum, sırf kızım okuldan geldiği saatlere denk gelecek şekilde pastalar yapıp, vanilya kokusuyla karşılıyorum kızımı..


son olarak da yeni yılda favorim :) A101 de satılıyor , mutlaka deneyin derin


Umutlu, mutlu bir "2014 yılı" herkese...


Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.