Kabak Çiçeği Dolması En Romantiğinden :)














Geçen hafta;
çok sevdiğim, çok severek takip ettiğim kedilievintarzı Havvacım  
romantik bir kabak dolması yapmıştı.
Oda çok severek takip ettiğimiz Meltemcim den etkilenmişti..
Eeee hal böyle olunca,
bir romantizim aldı başını gitti.:))
Havvacım yazısının sonunda romantik pespembe bir hafta sonu olsun deyince,
Yan komşum da bir torba kabak çiçeği getirince..
Bu romantizime bende katılırım deyip,
sıramı aldım:))
Kabak çiçeğinin doldurması biraz daha 
diğer dolmalara göre eziyetli
ama lezzeti için değer..
Mutlaka deneyiniz der..
Bende romantik, pespembe bir pazartesi dilerim..!!!
Güliz GÜL.

MALZEMELER;

- 45 Ad. Kabak çiçeği - 2 bardak pirinç- 1 kuru soğan- maydanoz- dereotu- 1 domates- 1 kaşık salça- baharatlar- nar ekşisi- tuz- sıvıyağ- 1 tane kesme şeker


YAPILIŞI;


Kabak çiçeklerin içindeki minesini yırtmadan çıkartıp nazikçe yıkayın. 


Başka kapta pirinçleri yıkayın. Kaynar suda üstüne tuzda ekleyip 15 dk. bekletin pirinçleri.Pirinçleri beklettikten sonra güzelce yıkayın.


üzerine minik doğradığınız soğan, domates, maydanoz ve dere otunu koyun.diğer malzemeleri de koyun ve karıştırın.


İçini hazırladıktan sonra kabak çiçeklerinin ağzını açıp içi doldurun. çok doldurmayın pişince dışına taşmasın.


Ağzını hafif bir şekilde büküp tencereye sık bir şekilde dizin. üzerini kapatmayacak şekilde az bir sıcak su koyup kısık ateşte pişirin.


-Üzerine sos için;


Bir tavaya 1 çay bardağı zeytin yağı (veya tereyağı da olabilir.) koyun. üzerine 4-5 sarımsak rendeleyin.1 kaşık salça ekleyin.


Üzerine nane ekleyin. yağı yakmadan altını kapatın. ve kabak çiçeği pişerken tenceresinin üzerine sosu boşaltın.


AFİYET OLSUN...



8 yorum:

  1. heh he:)))
    günaydın güliz çok tatlısın valla:)
    ellerine sağlık,hiç yapmadım ama yemesini gerçekten severim:)
    maşallah sana mutfağı sevdiğin belli,o kadar işin arasında böyle işlerde çıkarıyorsun:)
    dileğin gibi pazartesi olur umarım
    sevgiler
    muuuahhhh

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh havvacım ahh az daha zamanım olsa,ben biliyorum neler yapacağımda zaman yok işte :) Bunlar çat pat düşe kalka gidiyorum işte..Canım benim çok tşk. ederim..

      Sil
  2. 17 sene Bodrum'da yaşadım her şeyini çok sevdim. İki şey hariç. Keşkek ve kabak çiçeği dolması. Ama sizin ki değişik onların yaptıklarından daha haysiyetli. :) Birgün orada etli kabak çiçeği yaptım. Bodrum'un yerlisi komşularım burun kıvırdı. Ama üzerine sarımsaklı yoğurt ile ikram ettim, bayıldılar. ( veya ayıp olmasın diye sevmiş gibi yaptılar). :)) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlhan beycim demek keşkeyi sevemediniz..Olsa hergün yerim..:)) Herhalde bize özgü bir yemek bu keşkek, çünkü eşimde çok hoşlaşmıyor.:))) Benim kabak çiçeği dolması adana usulü:) eş durumundan:)) Çok tşk ederim yorumunuz için..İyigünler.

      Sil
  3. Güliz ne güzel bir sürpriz oldu bu çok teşekkür ederim :) ,keşke evlerimiz yakın olsaydıda beraber yiyebilseydik bu güzel yemeği harika görünüyor canım ellerine sağlık .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meltemcim çok tşk. ederim ..Keşke yakın olsaydık, senden neler öğrenirdim ben neler., Mutlu kal canımcım..

      Sil
  4. Bu romantizm dayanılır gibi değil:)) Dolmalara bir hal oldu bu aralar. Sevgili Havvacığım da, sende Gülizim, dolmalarla bile bunu başaran ender kadınlardansınız. Bayılıyorum ikinize de:)) Ellerine sağlık güzel arkadaşım, içinden iki tane göz kirası alıverdim:)) Sevgiler kucak dolusu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Romantizim aldı başını gitti Nilgünüm :)) Sende seversin romantik yemekleri :)) Ahhh yakın olsak da bir tabak ikram etsem..Afiyetle yesek..Güzel yorumun için çok tşk ederim canımcım..Sevgiler..

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.