Kekikli Biberiyeli Peynirli Kahvaltı Ekmekleri














 Hafta sonu kahvaltısınaydı  bu kekikli,
biberiyeli, ada çaylı, naneli yani bahçemizde bulunan bütün tazelikle dolu ekmekçikler...
Biz afiyetle yedik..
Size de afiyet olsun.. 


Malzemeler:

  • 2,5 su bardağı un
  • 1 su bardağından biraz az süt
  • tuz
  • 1 paket instant maya

Üzeri için:

  • Zeytinyağı
  • taze biberiye
  • taze kekik
  • kurutulmuş domates
  • isteğe göre zeytin, beyaz peynir

Yapılışı:
  1. 2,5 su bardağı unu yoğruma kabına alın. Üzerine tuz ilave ederek karıştırın.
  2. Mayayı döküp sütü ekleyin ve yoğurun. Gerektiğinde çok az un ekleyerek kaptan kurtulan (yani toparlanan) bir hamur elde edince hamuru hafifçe unladığınız tezgaha alın. Üzerini bir bez ya da streç ile kapatarak 10-15 dakika mayalamaya bırakın.
  3. Mayalanan hamuru 9-10 bezeye bölün ve elinizle yuvarlayın. 10 dakika daha üzerine bir bez ya da streç film örterek mayalanmaya bırakın.
  4. Bezelerin üzerine zeytinyağı gezdirin ve ellerinizle bastırarak  parmak uçlarınızla genişletin.
  5. Minik ekmekleri yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine alıp üzerine dilimlediğiniz kuru domatesleri, taze kekik ve biberiye yapraklarını serpiştirin.
  6. 200 derece önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 10-15 dakika kadar pişirin.


24 yorum:

  1. ay bayıldım,eline sağlık güliz

    YanıtlaSil
  2. ımmmmm nefis sabah sabah bu ne görsellik ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Yapacağım mutlaka. Yer imlerine de ekliyorum. Aldım o zeytinin tadını, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. offfffff icim bi tugaf oldu,,,simdi kalmamistir bana
    ben gorene kadar hepsi bitmismidir?
    hele o asagidaki kir cicekleri..ya ben bu aralar uzakmi kaldim ne?bahardan
    neyse yaz evi ay sonu beni bekliyor,,,bakalim kendimi simartabilecekmiyim?
    neyse bir koca tabak doldurdum minik ekmekciklerden,,
    ciceklerden bir vazoya,,,ohhhhh kactim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cihanım bitti kııı :)) hafta sonu kahvaltısındaydı :)).Ama sen gel neler yaparım ben sana :).Oooo zaten renkli olan hayatın yazlık eve geçince daha da renklenecek desene...Heyecanla beklenir :)) Sevgiler...

      Sil
  5. Sunumada tarifede bayıldım hemen not ettim çok nefis görünüyor Güliz ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Gülizim bu ne güzellik, kekik, zeytin, biberiye ve hamur:)))))))))))) Aklım Muğla da kaldı... Sevgiler canımcığım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh Nilgünüm ah o hamur olmasa da iyi de , hamursuzda tadı yok be :)) Kucak dolusu sevgiler Muğladan sana..Mutlu ,sağlıklı kal....

      Sil
  7. Bu haftasonu yapayım ben bunu, inşallah tabi :) ne güzel görünüyor kokusu da güzeldir ohh!! yazı özledim ben ya:) ellerine sağlık canımcım ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başkanım kokusu ayrı güzel..kuzular mis gibi ekmek kokusuna uyanıyorlar ya.en güzeli de o :)) Bende özledim yazı ...Sevgiler canımcım...

      Sil
  8. Bahar kokulu kekikli çörekler negüzel gözüküyor tam yemelik afiyet olsun küçük prensle prensese sevgiler gülizcim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nevcihan ablacım çok tşk ederim sıcacık yorumuna .Mutlu kal canımcım..

      Sil
  9. Tam benlik kahvaltıyı çok severim yanında mis gibi ekmekler offfffffff

    YanıtlaSil
  10. It looks so delicious, a recipe I should try. I'm not sure I can translate it well, but I'm going to try :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Regina;
      Keşke İngilizcem iyi olsaydı da size daha çok yardımcı olabilseydim....Ama inanıyorum siz daha güzelini yapacaksınız dır...Sevgiler

      Sil
  11. Bunlar da harika olmuş . Ne diyebilirim ki ?

    YanıtlaSil
  12. aaa akşam akşam nasıl da canım çekti, çok iyi bir fikir denemek lazım, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.