BAKLAVA YUFKASINDAN SOSLU BÖREK











Bayramda baklava yaptığım,
yufkanın  2. paketinin yarısından çoğu arttı, 
aman şimdi ben bunu ne yapacağım diye dertlenirken,
Nette baklavalık yufkadan börek yapmışlar,
eee dedim yufkalara atacak değiliz ya,
bizde aynen tarifi uygularız deyip, akşamdan böreği hazırlayıp,
buzdolabına kaldırdım,
sabah pişirip,
kahvaltıya böreği yetiştirdim:)
hem baklava hem börek, becerikli miyim neyim :))
Her zaman diyorum insan kendini beğenmezse çatlar ölürmüş :))
Yalnız bize biraz yağlı geldi,
eğer sizde çok yağlı sevmiyorsanız, yağı bira daha azalta bilirsiniz..

Mutlu Kalın.!!!
Güliz GÜL..


MALZEMELER

1 su bardağı süt
1/2 su bardağı sıvı yağ
Yarım paket baklavalık yufka
2 yumurta (1 inin sarısını ayır)


İç Malzemesi


2 adet kırmızı biber
150 gram rende beyaz peynir
üzeri için çörek otu, susam



Yumurta, su , sıvı yağı karıştırıp ; yumurtanın birinin sarısını ayırıyoruz.
Baklavalık yufkaları ikişer yağlanmış tepsiye serip aralarına sostan gezdiriyoruz.

Yufkaları yarılayınca iç  malzemesini yayıyoruz. Kalan yufkaları ikişerli sosla seriyoruz.
Üzerine yumurta sarısını susam ve çörek otunu döküyoruz.
 200 Derecelik fırında nar gibi kızarıncaya dek pişiriyoruz


6 yorum:

  1. Ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor, bayramda kayınvalidem de böyle yapmıştı böreği ayıla bayıla yedik :) Çıtır çıtır olmuştu. Seninki de harikaydı eminim. Hem becerikli hem pratiksin maşallah :)

    Mutlu haftalar ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mervecim çok tşk ederim güzel yorumun için, her zaman diyorum mervecim çok becerikli değilim, kör topal gidiyorum işte. Sevgiyle kal..

      Sil
  2. güliz geçen haftalarda bende baklavalık yufkadan börek yaptım çok lezzetli oldu ....çok lezzetli görünüyor senin börek ...ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tşk ederim moon..Moon ben ilk defa yaptık, bence de güzel oldu :)

      Sil
  3. güliz eline sağlık
    ne şanslı çocukların var,ne güzel sofralar kuruyorsun
    çok sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havva çocuklarım yarın büyüyüp, çocukluklarını hatırladıklarında, yüzlerinde gülümseyle hatırlasınlar istiyorum , inşallah bunu başarabilirim, çok tşk ederim bu güzel motive eden yorumun için..Kucak dolusu sevgiler

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.